FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Relevanttraffic.se funkar inte för mig (eller .com) men jag tycker också deras siffror verkar mycket konstiga. Av det jag kan förstå via googles (:-)) cache så är de nån slags annonsförsäljare åt sökmotorföretagen, alla sökföretag är listade utom ... just det. Google.
Jag misstänker att SvD inte riktigt gjorde sin hemläxa innan de kollade upp sin "källa". MSN har säkert 20% om man inkluderar alla sökningar som ie4/5 (?) gör när man skriver in www.relevanttraffic.se och deras webbserver inte svarar :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Validating
|
Skojar ni eller :unsure:
Skämt åsido så är det ju viktigt att veta marknadsandelar för olika sökmotorer, men för vilket syfte? För att veta vilken sökmotor ni skall optimera för ? Eller rent hypotetiskt ? Eller är det bara kul att veta hur många som använder olika sökmotorer ? Eller ... Nej, kontakta Fulton för bra statistik på er egna hemsida. Det är ju på grund av era positioner på dom olika sökmotorerna som ni kan få relevant information som GÄLLER ER. Bra positioner på ALLA marknadsledande sökmotorer ger ju den bästa bilden. Håll i hatten: SEO Logik (Sökmotoroptimering) 1. Google 87.0% 2. MSN 7.3% 3. Eniro Webbsök 2.7% 4. Altavista 2.3% 5. Yahoo 0.7% SweSeek (sökmotor) 1. Google 60.8% 2. Altavista 18.8% 3. MSN 11.2% 4. Eniro Webbsök 6.0% 5. Yahoo 2.7% 6. All The Web 0.5% Kund (Kontaktlinser internationell com domän) 1. Google 91.5% 2. MSN 2.7% 3. Eniro Webbsök 2.7% 4. Altavista 1.0% 5. AOL NetFind 0.9% 6. Yahoo 0.8% 7. Lycos 0.1% 8. Netscape Search 0.1% Kund (Kontaktlinser se domän) 1. Google 41.9% 2. MSN 37.2% 3. Altavista 11.6% 4. Yahoo 4.7% 5. Overture 2.3% 6. Eniro Webbsök 2.3% Kund (Konferenser) 1. Google 65.7% 2. MSN 22.1% 3. Eniro Webbsök 6.5% 4. Altavista 4.4% 5. Yahoo 0.9% 6. All The Web 0.3% Så, olika resultat beroende på olika marknader. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|