Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Aftonbladet tar betalt.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-18, 00:12 #11
Neos avatar
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
Neos avatar

Gillar deras plusmail, "mindre spam, mera utrymme". Ska man betala för e-post vill man väl ha SPAM-FRITT, inte bara "mindre spam"
Neo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-18, 01:08 #12
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

VIP

Aftonbladet tar en ordentlig chansning här. Tror dock inte att detta kommer att bli någon succé.
De kunder som Aftonbladet kommer att få är de mer ovana internetanvändarna. De som endast besöker Aftonbladet, Passagen och Altavista och är livrädda för att ta steget ut i resten av cyberrymden.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-18, 01:45 #13
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by lunne82@Nov 17 2003, 21:57
Jag tycker det är för dyrt för att kallas "små betalningar". Om det hade varit
30 kr : 3 månader
100 kr : 12 månader
så kanske.
Håller med, och vad jag tror är avgörande är hur lätt och snabbt det är att betala.
Det ska mycket till om jag ska betala för nått som jag kan hitta gratis på andra ställe.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-18, 03:12 #14
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Tycker de är modiga.
Det är ju itne så många som vågar ta betalt för att man är rädd att förlora besökare.

Tror inte de kommer ta många veckor innan de andra nyhets-sidorna börjar ta betalt
okså det har nog bara väntat på att någon ska börja.
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-18, 11:48 #15
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Flitig postare
Davids avatar

Om Aftonbladet, vars sajt är proppfull med annonser, känner sig tvingade (eller ser större inkomstmöjligheter) att byta inkomstström från annonser till restriktiv tillgång till materialet (dvs prenumeration) då säger det något om läget i världen.

Jag tror folk får vänja sig av mig att få allting gratis i framtiden. Innehåll ("content") kostar pengar och den som tillhandahåller det kommer vilja få någonting tillbaka i allt högre utsträckning. Om en tjänst är värd pengar kommer du också få betala för den.

Mikrobetalningar, på vilket sätt de än må genomföras, är framtiden.

Inom min bransch så kan jag ta konkurrenten Source.se som exempel. För några månader sedan bytte de helt strategi och tar nu inte bara ut 100 kr per artikel som du vill publicera (på Sockerdricka kan du publicera 10 gratis i veckan och för 40 kr / mån hur många som helst) utan också en avgift om du vill läsa det material som publiceras på sajten.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-18, 13:39 #16
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by Doje@Nov 18 2003, 09:48
Inom min bransch så kan jag ta konkurrenten Source.se som exempel. För några månader sedan bytte de helt strategi och tar nu inte bara ut 100 kr per artikel som du vill publicera (på Sockerdricka kan du publicera 10 gratis i veckan och för 40 kr / mån hur många som helst) utan också en avgift om du vill läsa det material som publiceras på sajten.
Det går väl fortfarande lika dåligt för sourze? Ner från 10 redaktörer till en och knappast på väg att återhämta sig, eller?
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-18, 13:48 #17
Davids avatar
Flitig postare

Flitig postare
Davids avatar

Citat:
Originally posted by efa@Nov 18 2003, 11:39
Det går väl fortfarande lika dåligt för sourze? Ner från 10 redaktörer till en och knappast på väg att återhämta sig, eller?
Andra aspekter kan man ju diskutera, som hur någon någonsin kunde tro att det skulle fungera med en stor stab välavlönade redaktörer... Själv hoppas jag naturligtvis att jag är med och slår en spika i deras kista.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-02, 11:57 #18
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Jacob@Nov 17 2003, 23:08
Aftonbladet tar en ordentlig chansning här. Tror dock inte att detta kommer att bli någon succé.
De kunder som Aftonbladet kommer att få är de mer ovana internetanvändarna. De som endast besöker Aftonbladet, Passagen och Altavista och är livrädda för att ta steget ut i resten av cyberrymden.
Som du kanske vet så är det någon miljon i Sverige som använder sig av banken över internet och de litar nog på aftonbladet osv.
Tror de kommer dra in rejäla pengar på det här.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-03, 04:21 #19
VIP

VIP

Citat:
Ursprungligen postat av cosmos
Citat:
Ursprungligen postat av Jacob
Som du kanske vet så är det någon miljon i Sverige som använder sig av banken över internet och de litar nog på aftonbladet osv.
Tror de kommer dra in rejäla pengar på det här.
Jo, det är ju just det. Att det blir fler och fler som kan klassas som lite vanare internetanvändare. Jag tror inte att någon större del av dessa människor kommer att bli medlemmar på Aftonbladet. Men det finns nog mycket riktigt många andra som kan tänka sig bli medlemmar. Nåja, jag skall nog inte uttala mig för mycket om det här - har inte riktigt satt mig in i vad de erbjuder...

Är det förresten någon som vet hur det har gått hittills?
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017