FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Gillar deras plusmail, "mindre spam, mera utrymme". Ska man betala för e-post vill man väl ha SPAM-FRITT, inte bara "mindre spam"
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
VIP
|
Aftonbladet tar en ordentlig chansning här. Tror dock inte att detta kommer att bli någon succé.
De kunder som Aftonbladet kommer att få är de mer ovana internetanvändarna. De som endast besöker Aftonbladet, Passagen och Altavista och är livrädda för att ta steget ut i resten av cyberrymden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det ska mycket till om jag ska betala för nått som jag kan hitta gratis på andra ställe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker de är modiga.
Det är ju itne så många som vågar ta betalt för att man är rädd att förlora besökare. Tror inte de kommer ta många veckor innan de andra nyhets-sidorna börjar ta betalt okså det har nog bara väntat på att någon ska börja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om Aftonbladet, vars sajt är proppfull med annonser, känner sig tvingade (eller ser större inkomstmöjligheter) att byta inkomstström från annonser till restriktiv tillgång till materialet (dvs prenumeration) då säger det något om läget i världen.
Jag tror folk får vänja sig av mig att få allting gratis i framtiden. Innehåll ("content") kostar pengar och den som tillhandahåller det kommer vilja få någonting tillbaka i allt högre utsträckning. Om en tjänst är värd pengar kommer du också få betala för den. Mikrobetalningar, på vilket sätt de än må genomföras, är framtiden. Inom min bransch så kan jag ta konkurrenten Source.se som exempel. För några månader sedan bytte de helt strategi och tar nu inte bara ut 100 kr per artikel som du vill publicera (på Sockerdricka kan du publicera 10 gratis i veckan och för 40 kr / mån hur många som helst) utan också en avgift om du vill läsa det material som publiceras på sajten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||