FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack AlphaVoidStudios för ditt svar!
Själv så har jag inte varit i den situationen. Vet ej heller hur det "brukar" fungera. Bra att få reda på detta om hur det brukar fungerar i verkligheten där uta.... /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ganska vanligt hos företag som använder sig av enbart återförsäljare att man måste fylla i, underteckna och faxa in ett dokument till dem för att bli godkänd som återförsäljare. Det har jag gjort ett par gånger.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok, strålande att få veta detta om hur det fungerar.
Tacksam för de svar jag får. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Som jag sade tidigare:
Enskild firma och vanligt personnummer går inte att skilja på så hela idén faller där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Ditt personnummer (om du är en kille) ska innehålla ett udda tal på den tredje av de 4 sista siffrorna :D Annars är du en tjej :P
Kontakta www.yr.se för information om dit ärende creoweb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaret AlphaVoidStudios
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vi gör en manuell koll på organisationsnummer innan vi lämnar ut användaruppgifter. De ÅF som har bråttom ringer och då skickar vi ut uppgifterna med detsamma. Annars är det inom 1-2 dagar kunden får uppgifterna och de flesta som är intresserade av att bli ÅF kollar upp flera leverantörer och planerar sina inköp, därför har de inte så bråttom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Det stämmer inte.....riktigt!
Enskilda företag har som bekant sitt personnummer som orgnr: Men vid upplysning går det att få fram om det finns någon näringsverksamhet på orgnr:et! Med andra ord går det utmärkt att se om en privatperson har företag eller ej. -Nemas problemas- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Antar att du menar mitt svar ang. att man inte kan skilja på personnr och enskild firma via orgnr. Detta gällde alphavoids algoritmbeskrivning, inget annat eftersom detta var vad diskussionen handlade om.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns inget krav på att man skall ha namnskydd för enskild rörelse...
(I vissa branscher dock, men generellt sett kan man säga att man kan ha en enskild firma utan att ha registrerat sig hos Bolagsverket). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|