FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ju inte bara inträdesavgiften som åker upp och ner. Jag har pratat med flera annonsörer inom samma bransch och fått reda på att även provisionen går att förhandla ner ordentligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kör double, funkar utmärkt och kostar bara en bråkdel av tradedoubler.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jepp, blir nog double.se för mig framöver. Verkar vara vettigt och fungera.
Prisnivån vet jag inget om än, men jag tvivlar på att de ens ligger nära TD. Tror det är bra att fler å fler rör sig mot Double.se så TD får sig en tankeställare... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Tänk bara på att double erbjuder olika priser till olika kunder :)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
robertsson, det tror jag nog! men jag tror det är lättare att föra en dialog med double.se än TD om den saken! plus skillnaden i pengar är nog betydligt mindre än med TD.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
En gång kan ju ingå, men jag förstår att man har en avgift för att motverka att man kan stänga av och på hur som helst när som helst. Det är ju trots allt några minuter per webmaster som rullar iväg om man skall leta inaktiva aff-koder på alla sina siter. Citat:
Det finns ju i princip hur många faktorer som helst att ta hänsyn till. Några tungt vägande är ju
Ovan är ju bara en liten del av de grejer man måste tänka på, jag menar ponera att du har 2 firmor i samma bransch anslutna då hade man ju velat att 100% av trafiken och avsluten gick till den som är dyrast på produkten om TD % på försäljning är densamma på båda. Att innan man lämnar pris på inträde har tänk igenom och prognoserat vad som kommer hända med hela nätverket och trafikflödet anser jag vara en förutsättning. Det kan ju bli en fatal förlust annars. Sedan måste man ju även tänka på vad man har lovat befintliga kunder, till stor % innebär ju ett avslut på hos "nya" annonsören, ett avslut mindre hos en befintlig och man vill ju inte att annonsörer som varit med år efter år skall börja rynka på näsan när han kollar sin statistik. Ovan är det jag tänker över vid varje förfrågan om annonsplatser på mina siter, dock blir det så komplext så jag har som policy att försöka bara ha en bransch per annonsformat åt gången. Detta för att slippa se besvikna annonsörer. Jag kan själv tänka mej in i situationen och hur besviken jag hade blivit om jag annonserat en längre tid på en sida och en vacker dag ser 3-4 konkurenter som jag skall dela sales'en med. Det är ju en enorm skillnad i förutsättningarna för att pengarna man betalt skall löna sig. Kräv att inte konkurenter skall få exponering på siter ni annonsera på under samma perioder som ni köpt, det är ett tips. Ibland går det att få in i avtalen. Thomas
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Haghjoo, Blue-Eye, mfl,
Eftersom ni pratar om TradeDoublers prissättning tänkte jag passa på att klargöra hur vi resonerar kring den. TradeDoubler har en enhetlig prismodell i grundutförandet, våra så kallade listpriser. Eftersom vi arbetar mycket med kundanpassade lösningar anpassas också priset från annonsör till annonsör. Beroende på vilken strategi, budget och upplägg annonsören har kan de förhandla om och få ett bättre pris. Vi gör helt enkelt en bedömning av hur framgångsrikt programmet kommer att bli baserat på vår tidigare erfarenhet av liknande annonsörer. Annonsörerna får med större order ett bättre enhetspris precis som i de flesta branscher. TradeDoublers säljare gör en bedömning utifrån följande kriterier: Affiliate provision, grafiska element, branschen, konkurrenssituationen på affiliatemarknaden samt hur köp processen går till på annonsörens hemsida. Annonsören behöver även ha rätt resurser internt att ta hand om sitt affiliate program i form av en dedikerad person som analyserar affiliate programmet, optimerar det, segmenterar-, kontaktar- och uppmuntrar affiliates samt anpassar sitt erbjudande kontinuerligt. I korthet om vi tror att affiliate programmet kommer bli ett win (affiliate) – win (annonsören) –win (TradeDoubler) har annonsören stora möjligheter att få ett mycket bra pris. Mvh Carl Johan Grandinson VD TradeDoubler Sverige |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Nu betalar man ju visserligen 18 tusen kronor för att gå med i TD så man kan ju tro att det bör inkludera. Sen för det andra, klart det blir lite arbete för alla webmasters. De vet de redan den dagen de går med i TD. Detta är inge nytt. Som en sajtägare där man kör TD annonser gäller det vara aktiv den sista varje månaden. (mitt fall drog ut för att en kille på TD skulle kolla om det gick att göra på ett annorlunda sätt så det vart några dagar extra..) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|