FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är medlem på pellesoft.nu och deras chat är verkligen användbar. Har man en fråga så kan man få ett väldigt snabbt svar och ibland kan det faktiskt vara enklare att förklara problemet live än att skriva det i en tråd.
Ang. irc, Jag använder själv irc och vet att det det bästa chat-alternativ som finns. Och det är bra att det finns en irc-kanal men ibland kanske man inte har tillgång till en irc-klient, eller om man bara har en fråga som kräver ett snabbt svar kan en chat på wn vara bra att ha. Lite OT men finns det irc-klienter som man kan bygga in i webbläsaren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte i webläsaren vad jag vet, men för de som brukar koda så finns det en irc-klient-plugin till JEdit :)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ska se om jag kan hitta dom igen. Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Titta på http://www.bribble.com/ och "demonstration" ... så där tycker jag att webbchattar ska vara! IRC är inte speciellt lättillgängligt eller enkelt att implementera snyggt i en sajt.
För att använda bribble måste man köra en javaserver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Lite tanken med att ha ett forum, är att kunskapen som förmedlas här, även är tillgängliga för andra att läsa. Den funktionen försvinner om all diskussion sker via en chat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En chat sänker väl snarare nivån snarare än höjer.. vilket är det sista wn behöver just nu känns det som..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nja sänker är nog det sista den gör.. wn har trots allt lyckats skapa en seriös bild tack vare dom kompetenta svaren man får.. klarar man bygga en irc klient i java lr något liknande som är kopplad till qnet så hade det nog varit toppen.. tror inte så många har en IRC klient överallt där dom befinner sig.. (skola,jobb osv.)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Så en IRC klient bör nog vara skriven så att den vandrar genom en proxy på port 80 så att man kan använda den överallt isådana fall... Finns dom som är skrivna så. Bla. jIRC |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Google hjälper dig gärna. |
||