FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Suck! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
(Har enbart läset första inlägget.)
Jag förstår precis vad du menar. Alla mina kompisar spelar detta spelet WOW. Även jag spelar det och nu har jag suttit 3 dagar i sträck har spelat det 14 timmar om dygnet. Även alla mina kompsiar. Som tur var kände jag att nu måste jag ta en paus. Men man tänker konstant på att man vill komma högre level. Efter bara 3 dagar´s spelande så drömmde jag om spelet och drömmade att jag var högst level och hade de grymmatse grejorna. Man tänker på det konstant. Visst spelet är jävligt kul. och det är ett väldigt kul sätt att spendera sina timmar på. Men det kan bli för mycket. Det värst är nog att det börjar bli ett allvarligt problem inom ungdomen. alla som jag känner sitter och spelar det här. och flera av dom har inte ens gått utanför huset. dom har sovit ätit och spelat. kort sagt. det är fatligt. Det första jag gör på måndag är att besöka kuratorn. Som tur var anser jag att det har blivit ett beroende! Edit: Ne seriöst sitter man framför datorn och spelar ett spel 12 timmar om dagen så är man SJUK. Man är beroende. beroende enligt mig är ne väldigt allvarlig sak. Man vet hela tiden att man spelar för mycket men man gör det ändå. Även om man går till skolan och inte sovit nåt så är man inte alls lika aktiv och likaväl hade man kunnit sitta hemma. Problemet är att man har varit där man skulle och och därför känner att man har klarat av dagen som man hade gjort om man hade sovit som man skulle. Kort sagt. Ett spel som WOW. Man får en sån enorm längtan av att ha högre level än sina polare att man sitter 24 timmar i sträck bara för att komma upp en level. Mitt mål är att försöka er att förstå att det inte är lätt att gå ur ett sådnat beroende. det är något de flesta man behöver hjälp med. Så skaffa hjälp. Been there done that. / Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
LOL haghjoo, är det dit du försvunnit? Jag får nog dyka förbi imorn och släpa med dig till Rex.
Jag brukar kriga lite i Battlefield, så fort det går dåligt tröttnar jag och fortsätter med nåt annat (vid datorn). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack och lov för att jag inte hade Internetuppkoppling på min dator när jag gick gymnasiet. Min ett år yngre lillebror däremot hade det - och läser nu på komvux. Sista vårterminen på gymnasiet köpte vi en router och delade på anslutningen. CS blev nästan min död - hade inga andra intressen under c:a ett år. Jag hade ett heltidsjobb, men gick ner på deltid frivilligt eftersom jag ville kunna sitta uppe och spela längre på nätterna. Jag funderar allvarligt på att slänga ut min dator helt. Vad för nytta har man av den egentligen? Allvarligt talat. Den har bara existerat i 50 år, och majoriteten av alla människor som existerar/existerat har inte haft tillgång till dator, men är/var nog lyckligare ändå.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Wow rekommenderas strakt
![]() Fast jag tycker inte det slår UO ändå. Det finns något i UO som de andra saknar. Jag hade 2 liv när jag spela UO (och ändå så vissa att jag skulle skaffa ett liv :P ). När jag låg i sängen på kvällen tänke jag vad jag skulle göra nästa dag, vilket hus jag skulle spara till, var det skulle stå, vilka grotter jag skulle utforska... glad är jag att jag lämnat den biten bakom mig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ett onlinespel jag fastna för förut "som tusan" är Teslatron.(www.globalfun.com)
Det kostar också rätt mkt så man förlorar rätt mkt på det! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|