FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har märk av stora förändringarna på flera av mina kunders sidor fast inte på alla. Jag hade ett par sajter i googles sandbox som nu kommit ut med samma SERP som de hade innan florida uppdateringen. Även algoritmen verkar uppdaterad. Ett par av mina sajter har legat 1:a och 2:a på de andra stora, Yahoo, MSN, mm för olika nyckelord inom "manufacturing" men hade halkat nästan helt ur googles index. Jag har fokuserat på inkommande länkar sista tiden men en av sajterna jag fokuserat på ligger kvar i sandboxen, så den teorin, att det skulle vara IBL håller nog inte!
Det pratas mycket på engelska ceo forum om detta. Förhopningsvis är det inte något tillfälligt. Detta händer ju med jämna mellanrum och sedan går allt tillbaks till det normala.... Jag har inte sett några förändringar på de svenska sajter jag jobbar med. Personligen tror jag inte de hamnar i sandboxen eftersom konkurensen inte är tillräckligt stor för att bli utknuffad. ser du förändringar här beror det snarare på att algoritmen är ändrad. För gemene man som sitter på ett vanligt svenskt företag som webbmaster kan jag tillägga att det inte är en hopplös uppgift att själv optimera sin sida. Konkurrensen är oftast obefintlig! Niclas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag låter förändringen illustreras av en bild
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gick från plats nio till plats två!
![]() Ökat min sökmotortrafik med 75%, vilket i sin tur är en total ökning av antalet besökare med 35%. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
jag upptäckte det worm, du har riktigt bra läge när man söker på bara "poker". grattis
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Från 670:e till 580:e plats, iaf lite bättre =)
På en annan sida har jag ökat med besökarna från sökmotorerna med ~100% (från ~30 till ~60) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ojoj..för mej var det riktigt illa men jag vet inte varför. Från 3 på Google och etta på vissa ord till långt ut i sajberspace, vad ska man göra?
Det känns himla trist. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tredje plats på ett av mina keywords! Dock har andra sidors keywords rasat...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
På en av mina sajter som är mest konkurrensutsatt (internationell publik på engelska) med över 700000 st konkurrerande sidor på den viktigaste sökfrasen klättrade sajten upp till en andraplats från att legat stadigt runt 50. Men det var nervöst ett tag. Under helgen när uppdatering höll på så föll vi som en sten ned till 250 plats och då var jag på väg att ge upp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Efter att ha läst den här tråden fick jag för mig att kolla vad folk söker på för att komma till mig och upptäckte att GIF och graphic ligger i topp, så jag gjorde en sökning och ser att jag kommer upp som 8:a (av 91.000.000) på gif (konstigt) och som 5:a på graphic (av 54.100.000). Även på de "riktiga" sökorden ligger jag bra till (5:a eller bättre), så vad de nu har ändrat verkar ha varit bra...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Om man har sökordet först i domännamnet eller i en mapp med namnet så kommer man högre. Min sida heter ju Sajberia så jag döpte en subdomän till dejta.sajberia.se och stoppade in sidan i den, få se vad som händer nu då. Gissar att jag rankas högre. Dejta är ju ett av mina sökord.
Sen hade jag i min enfald för mej att internet skulle ingå i mina sökord men det har jag skippat. Har tagit bort en massa onödiga ord så det ska bli spännande att se vad google hittar på när han finner den nya sidan. Mvh Spicey |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|