Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lösa in Adsense-checkar billigt!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-09, 17:06 #11
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Bara ett inlägg till!

En annan taktik är att bli förbannad på personalen på banken (det fungerade för mig, för de lyssnade ju inte på mig). De ville inte lösa in utan att skicka till inkasso först, och de har aldrig hört talas om en lägre avgift för utlandscheckar än 175 kr. Detta är Föreningssparbanken.

Då är det bara att ryta till lite och be dem hämta chefen så slipper man åtminståne inkassoavgiften, nästa gång ska jag jobba på att få ner inlösningsavgiften.

Om ni vet någon FSB var som helst i Sverige som löser in under 125 kr (lägsta jag hittat än så länge) så pm'a gärna, eftersom min bank inte ens vet vilka priser samma bank har i en annan kommun måste jag sätta lite press på dem.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 18:41 #12
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by Wojt@Feb 9 2006, 17:06
En annan taktik är att bli förbannad på personalen på banken (det fungerade för mig, för de lyssnade ju inte på mig). De ville inte lösa in utan att skicka till inkasso först, och de har aldrig hört talas om en lägre avgift för utlandscheckar än 175 kr. Detta är Föreningssparbanken.
Att skicka till inkasso är helt onödigt om du är villig att går i borgen för att checken är giltig. Det värsta som händer är att banken drar tillbaka pengarna dom gett dig om det visar sig att checken är falsk (krävs alltså att du är kund hos banken och att du har betydligt mycket deg hos dem). Så fick jag det förklarat av SEB då jag höll på med det där joxet.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 20:09 #13
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Jag vet kullervo, men säg det till BANKEN! :P Krävdes chefen och lite hett temperament för att övertala dem att göra sitt arbete korrekt..
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-09, 21:23 #14
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Men idag finns väl ingen direkt orsak att låta pengarna komma som checkar längre?

Inte ens för den som vill fuska med skatten tror jag det gör någon skillnad - är övertygad om att Google glatt kommer lämna ut uppgifter om utbetalade pengar om svenska skattemyndigheter frågar. Google har ju till och med representation i Sverige nu.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-12, 13:42 #15
roxpace roxpace är inte uppkopplad
Nykomling

roxpace roxpace är inte uppkopplad
Nykomling

Jag har lärt mig sedan mycket länge att gamla Sparbanken / Sparbanken Alfa och nuvarande Föreningssparbanken är en mycket bedrövlig bank kundmässigt.

Jag hade enorma problem tidigare med dem och inte bara på ett kontor, på den tiden kostade checkarna runt 500 kr att lösa in. Senaste jag hade med dem att göra var i Karlstad och Borås för ca ett år sen, då tog den fortfarande ca 500 kr och tog nästan 40 dagar på sig.

Detta påtalades till dem och de skakade på huvudet och tyckte mer att jag var knäpp som använder checkar och får skylla mig själv.

Nej, använder inte dem längre alls till något utan gått över till mer seriösa och kostnadseffektiva bankerna Handelsbanken (måste berömma denna bank, var man än besöker dem så är de alltid trevliga och hjälpsamma till skillnad mot fsb) och Nordea.

Varför ta emot checkar på endast 100 USD ? Sätt dem på "on hold" och avvakta tills de har blivit större, för avgifter som 50 SEK till 100 SEK är inte dyrt.

En annan kommentar här om att man blir skattskyldig. Man ska alltid betala skatt som näringsverksamhet varav du blir skyldig göra ett bokslut varje år även om du inte har ett företag registrerat, Skattemyndigheter räknar inte internetannonser som hobbyverksamhet tyvärr och gör det enklare.

Men banker rapporterar i regel inte in till Skattemyndigheten om inte beloppet blir mycket högt på checken som 100000 SEK.

Angående checkar som betalningsmedel, man kan använda sig av elektronisk banköverföring / SWIFT med Google Adsense, men gissar att vissa inte gör detta pga slippa viss automatisk gratisinformation som Skattemyndigheter kan se. Men detta är gratis hos Google och du slipper krånga med inkompetent bankpersonal.

Sen det om att den Amerikanska dollarn är låg just nu i värde, öppna bara ett valutakonto hos din bank och sätt in checkens pengar där, och sedan ta ut pengarna när valutakursen ser bättre ut
roxpace är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017