FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan man helt enkelt inte placera B-one på någon svartlista? Eller varför inte skapa en domän ex www.antib-one.com? Jag blir så trött på oseriösa webbhotell!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
VIP
|
Dem verkar onekligen rätt oseriösa emellanåt, b-one!
Sen är dem väl en av de största firmorna också så det innebär att det är alltid någon som är missnöjd. Men firmor som försöker hålla fast domäner blir jag helt vansinning på!!!! :angry: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Normalt är det på det viset att en registrator har rätt att förfoga över administrationen av en nyregisterad domän i ett x antal dagar. Jag har för mig att det är 60 dagar, men det kan även vara kortare tid. Under den tiden går det inte att föra över domänen till någon annan administratör, t.ex. Joker.
Däremot har en administratör eller webbhotell ingen som helst rätt att bestämma till vilken server en domän skall peka. Det ska med andra ord inte behövas någon uppsägning hos b-one för att få dem att peka om domänen. Begär man en ompekning så ska den omedelbart verkställas. Vägrar b-one det, så borde det gå att anmäla dem hos Danmarks motsvarighet till vårt konsumentverk. Ett problem med b-one och även cliche är språkproblem. De verkar ha svårt att förstå svenska, vilket kan tolkas av deras konstiga svar på frågor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oj... glömde berätta hur det slutade:
I mitt fall så hänvisade faktiskt B-one till att jag skulle skapa ett konto med min mailadress hos joker.com om jag önskade flytta från dom -- jag hade gjort det innan jag kontaktade B-one men mitt domän kom inte upp i listan efter 2-3 dagars väntan. Någon dag efter att jag hade kontaktat B-one loggade jag in på Joker.com och till min förvåning såg jag mitt domän i listan ![]() Jag flyttar från B-one endast därför att deras servers inte klarar av att hantera den trafik jag har, annars är jag nöjd med dom. Jag tycker deras priser gör att B-one är ett bra alternativ för en privatperson som vill sätta upp en personlig hemsida eller en sida för sin hobbyverksamhet. Dock får man inte ha massa 1337 script för dom kör en gammal PHP-version. Nu har jag köpt ett webbhotell hos wopsa men har inte orkat flytta ännu ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|