FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Angående att det inte står något på sidan ännu, så beror det på att tjänsten inte är helt klar för lansering ännu. Håller på och installerar fiber och utrustning i serverhallen nu. Så fort det är klart kommer hemsidan för hyrserver.se att läggas upp.
Om någon undrar över konfigurationer, priser o.s.v. kan skicka ett PM till mig så länge. - Lars www.hyrserver.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack så mycket för all hjälp! Kolla inne på Crystone de verkar seriösa o ganska bra. Någon som har erfarenhet därifrån?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Crystone vet jag däremot att de är bra. Billiga, bra support (man kan självklart nå dem) och bra up-time. |
||
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Postadressen för den enskilda firman Dual Crew Shinig Graphics och Svenska DCS Gruppen AB är densamma, men det behöver inte betyda att grejor som man låter nordnic.se ta hand om hamnar i Svenska DCS Gruppen AB:s lokaler. Sidan www.nordnic.se hostas exempelvis av Krantz/Glassbilen.net ("IRC-kändis" eller hur man nu ska uttrycka sig), men Svenska DCS Gruppen AB sköter däremot hand om DNS för nordnic.se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Exempel på företag som erbjuder hostingtjänster: http://www.terratel.se/ (Göteborg) http://www.azaleaserverhotell.se (Stockholm) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tycker i så fall att det är viktigare att det finns bra konnektivitet till den serverhall som valts. En server som står i en hall långt upp i norr och är ansluten med Gbps med få hops mot närmaste DGIX, och gärna med en alternativ väg till denna, anser jag ha bättre förutsättningar än en server som står söder om Gävle och som anslutits till omvärlden via ett par mindre ISP:s där den sista ISP:en i kedjan har en direktpeering mot DGIX. I det förstnämnda fallet är det enligt min mening mindre risk för strul och mindre tid som går åt i behandling i respektive router/hop som passeras. För övrigt ligger Östersund inte i Norrland utan i Jämtland. Om man utgår från Vägverkets vägavståndsräknare (eftersom fiberkabel oftast är dragen längs större farleder och inte heller raka vägen till dess destination), så är det 55,9 mil mellan Stockholm och Östersund, 61,4 mil mellan Stockholm och Malmö och 47,1 mil mellan Stockholm och Göteborg. Applicerar man ditt resonemang om att Östersund ligger långt bort, så innebär det att man inte ska ställa några servrar i exempelvis Malmö eller Göteborg eftersom det nästan är lika långt dit som till Östersund (om man utgår från Stockholm). Detta om man bortser från var i Sverige som det bor flest människor och vad för anslutningar mot omvärlden som de potentiella besökarna har. Något som kanske spelar mer roll om man ska ha en spelserver där låga ping-tider och få hops är av högre prioritet jämfört med om han ska ha en "vanlig" webb-, mail- och DNS-server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat: