FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alla som är intresserade vänligen maila eller via msn/ icq istället.
Mysql ASP PHP Webmail mm mm mm finns. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förtydliga lite - är jag helt vilse - ni ställer upp med utrymme, trafik etc etc (enligt listan förut) helt gratis? det enda man betalar själv är eventuell domän?
Kan ni inte skriva ett nytt inlägg om detta med bättre struktur och kan ingen moderator rensa i alla skräpinlägg För om det är som jag tycker jag det är en sjysst grej! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Han skrev ju om det här tidigare också, men då vare ju "nån moderator" som rensade bort hela inlägget, för att det innehöll "PM Skickat", nåväl - bra att blue-eye tar upp det igen!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Allt är förhandlingsbart =) Gillar nya och kreativa idéer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kul att du annonserar ut ledig kapacitet. Bra jobbat. Hoppas fler tar efter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Liten följdfråga...
Hur gammal är du som har servern ? Hyr du servern som privatperson eller företag ? Har du någon erfarenhet av serverdrift, projektering och säkerhet på webservrar ? Hur mycket kan du garantera i driftsäkerhet och upptid för de du sponsrar ? Vem som helst kan hyra en server och låta andra ligga där men kanske 30% av dom som hyr en vet verkligen hur man sköter den. Seriösa projekt är som det skrevs längre upp beroende på betraktaren, om man har ett projekt, så väger det tungt hur seriös den som äger/sköter servern också är. Har absolut inga fördomar just gällande denna tråd, ett par frågor som kanske kan ge ytterligare anledning till att folk hör av sig med begäran om sponsring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jodå, klart det jag pratar om har råd med egen server, annonsintäkterna täcker precis de kostnaderna som finns för server mm. Men givetvis försöker man väl som företagare att om möjligt sänka sina utgifter? bara för att man kan betala egen server betyder väl inte att man "måste" hehe
eller är det snålt? *s* Vet inte exakt vad det rör sig om för bandbredder alls, men kan ta reda på det, vet dock att webloggarna är avaktiverade pga att de blir enorma och fyller hårddiskarna på nolltid! /Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
rör sig om nånstans mellan 30-50gb om dagen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jämnt fördelat blir det alltså en bandbreddsförbrukning på cirka 5 Mbps och förmodligen behövs 15-20 Mbps vid trafiktoppar.
Om de nu kan bjuda på det så vore det intressant att veta vem som finansierar det hela.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||