FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Måste ju oxå ta och komma med ett inlägg om TD.
För mig personligen så suger de oxå. Blev utslängd därifrån för ca ett år sen och då använde jag enbart cocktailguiden som erbjöd 50 öre/UB besökare. (Var med i ett par månader innan jag fick cocktailguidens godkänande.) Detta mail kom då från den säkert hårt pressade Åse: --------------------- Hej Marcus, Flera av våra kunder har reagerat starkt på innehållet på din sajt expressen.nu (site id 1125), och vi har därför tittat närmare på detta. Vi har då sett att du på sajten har innehåll som strider mot § 3:4 i det avtal du tecknat med TradeDoubler. Avtalet hittar du under HJÄLP då du är inloggad på www.tradedoubler.se. -------KLIPPT--------------- Nikke från cocktailguiden mailade mig senare: ------------------------------- Oj. Då ska jag berätta lite för dig. Vi blev kontaktade av Tradedoubler som hade kollat in er lite noggrannare och var lite småchockade. Mailet de skickade hade rubriken "Affiliate med obehagligt material". Citat ur mailet: > i dagarna har vi uppmärksammat en affiliate som är godkänd av dig. > Affiliaten har en hemsida som heter expressen.nu och innehåller blandat > material och det är just materialet vi reagerat över. > > Jag rekommenderar dig att besöka sidan och avgöra om du vill förknippa > ert varumärke med budskapen som finns på expressen.nu. Kontakta mig > gärna och meddela om du vill ändra affiliatestatusen vilket jag kan > hjälpa dig med. Jag försvarade er och meddelade jag att jag var supernöjd med ert sätt att använda en röd textlänk och att den i sig var ett utmärkt sätt att ge oss besökare utan att använda vårt varumärke. Att vi var medvetna om att en del material kunde upplevas som över gränsen av känsliga (och även mindre känsliga personer, vår VD var t.ex. inte helnöjd över trosförsäljningen...) Dessutom sa jag att Cocktailguiden.com av princip var emot censur av sajter. Men det hjälpte inte stort. ---------KLIPPT----------- Så vad TD gjorde var att de tog saken i egna händer och slängde ut mig. Fick behålla provisionen som var intjänad så lite snälla var de. Men eftersom de i princip är ensamma aktörer på svenska scenen så sitter jag tillsammans med en annan liten pojke och har ansökt om vissa program till blarf.nu som iofs han administrerar massa ensam. Fick nästan en liten nostalgikick nu av detta premiärinlägg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Man kan ju fråga sig varför folk som har så ont av den typen av sajt har där att göra över huvud taget, det är ju som om att gnälla över ett dåligt TV program. BYT KANAL då! Sen kan ju alltid smakligheten av innehållet på exet diskuteras, men jag anser att skall vi ha ett fritt Internet så får man finna sig i alla typer av sajter. Jag har i alla fall inga aspekter på vad olika sajter innehåller så länge det inte handlar om b a r n p o r r. Ursäkta urspårnigen från ämnet... // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vill du tala om vem det är som Jim på Nyfiket hara mejlat med? Vore bra att veta eftersom jag även vill kolla av med Jim var dessa "rykten" kommer i från och varför han har mejlat om detta. Det enda jag kan tänka mig är att Jim har nyttjat "länksystemet" på Sexdoubler för att mäta sales från någon sida han annonserat på. Förmodligen är det så att han inte fått betalt från den sidan i så fall. Vi har i alla fall inga ouppklarade affärer. Skall bli intressant att se slutet på detta ryktet. Tycker att vi nu spårat ur ännu mer från ämnet och föreslår att vi håller kontakten via PM. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nu har jag tagit del av samtliga mail och om jag kortar ner historien så kan jag berätta att Jim på Nyfiket.nu satte upp ett Sexdoubler-konto åt min kompis. Det Jim glömde att säga var att detta var bara ett testkonto för att visa hur systemet fungerade. Vilket gjorde att min kompis marknadsförde Nyfiket.nu i tron på att detta skulle bli "det stora lyftet", men det dök aldrig upp några pengar. Anledningen att jag skriver mitt svar här, och istället för i ett PM, är för att visa de övriga att du (Mats) har rent mjöl i påsen. Hela händelsen utspelade sig i januari 2002, alltså för 1 1/2 år sedan, vilket gjorde att jag inte kom ihåg alla detaljer kring affären, så jag ber så mycket om ursäkt ifall du (Mats) kände dig påhoppad på något sätt. Det var absolut inte tanken med mitt inlägg, utan jag var nyfiken på varför ni la ner tjäsnsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det är nämligen bland det värsta jag vet att "bli misstänkt" för något jag inte har med att göra, skönt att vi fick rätsida på detta lilla "skitärende". End of discussion./ // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Gissningar + Rykten != Fakta, vi på WN gillar fakta. WN
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Observera att www.nyfiket.nu och www.nyfiken.nu är två helt olika sexbutiker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
bara jag som börjar känna hettan i luften?
dags att plocka fram klockan och två par boxningshandskar? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|