Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ska jag riva sönder min check

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-01, 11:35 #1
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Hej!

Har försökt att lösa in checken och jag har läst en annan tråd här på forumet om ett liknande problem.

Det började med att jag läste Google Cash och skulle försöka på direktförsäljning på Adwords.
Jag har läst den boken samt att jag läst alla samlade Barry Steins marknadsföringsbloggar på:
http://www.awebbiz.com/marketing-blog.htm
Har testat ett trettiotal affiliate program på clickbank där samtliga gått minus.
Har spenderat ca 2500 :- och fått en clickbank check på 118$ som jag nu kan riva sönder.
Har letat efter banker som kan lösa ut den och av dom jag läst här på forumet har funkat så har ingen funkat för mig.
Sist har vi föreningssparbanken som kör inkasso på utländska checkar dragit slutsatsen att det inte är värt det och att jag förmodligen skulle förlora på att lösa ut den där.
Det jag skulle ha haft är en betald check alltså en check där banken garanterar att pengarna finns på kontot.

Jag är arg på Svenska Banker och på Amerikanare som kör med sina checkar.
Jag har läst om tipset här på forumet angående lockbox konto. Detta är ett system ungefär som en internetbank där banken tar hand om dina checkar som skickas till dom.
Så varför inte göra det?
Tjänsten kostar från 500 :- i månaden exklusive tilläggstjänst att dom tar emot dina checkar. Detta är endast lönande om du får flera checkar per månad. Sen så måste du ha ett företag för att kunna göra det.

Något jag skulle vilja göra är skicka ut ett meddelande på alla forum, alla gästböcker och alla e-postadresser i Svergie och tala om detta så att inte andra gör samma misstag som jag. Kanske skulle då svenska banker höra talas om detta och göra något åt det eller att Amerikanare kunde underlätta med betalning över internet.

Jag undrar om man skulle kunna ha en affärsidé att ett företag har en lockboxkontotjänst som Svenskar kan skicka sina checkar till mot att företaget får en liten summa för varje check. Om det finns så är jag jäkligt intresserad.

Ska nu endast hålla mig till Svenska affiliate program och överväga att sluta med Adwords. Har iof en idé att man skulle kolla efter PPC sökmotorer som tar som minst $0.01 och sedan lägga in några Svenska affiliate program som man får betalt per click. Jag hade för mig att jag läste någonstans att Adwords inte tillåter detta men å andra sidan så är det minsta dom tar per click $0.05 vilket det knappt finns några svenska program som betalar per click.

/Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017