FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag gissar på att du är företagare och jag tror inte dina kunder vill att beställningar, avtal och dialoger som dom har med dig hamnar i ett arkiv på google's servrar, jag skulle då inte göra biz med en sådan firma som inte har den totala kontrollen över informationsflödet själv. Det är mej, mina vänner och mina kunder jag talar om, inte bara mina mp3 filer och kort från semestern osv ... det är en ren princip så folk vet att jag inte slarvar med viktig information dom förser mej med. Citat:
jag skall betala med så avstår jag hellre. Nästan alla större företag idag har en sekretesspolicy och de är inte fel att läsa igenom vad som gäller för dom man jobbar med, enligt mej så skall en korrekt utformad sådan ha med att "all kommunikation stannar mellan parterna" och då går det ju inte att ha googles sökgrej, det är synd tycker jag och därför skriver jag ovanstående inlägg. Thomas
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du har rätt Thomas. Riktigt så långt tänkte jag inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är något i stil med Thomas inlägg jag tänkte första gången jag såg detta, jag tänkte att det nog inte dröjjer länge innan du kan på googles webbplats söka på något i stil med "årsrapport bla bla bla" så får du upp något jättehemligt dokument i wordformat som nån VD har på sin dator där han installerat bland annat HOTbar, Google Toolbar, och GDS med flera apps, "För de verkade bra". De kanske till och med slutar med att helt plötsligt har företaget blivit övertaget av några banditer som sedan slaktar företaget på tillgångar såsom i "Livvakterna" och "Tredje Vågen".
Våga sätta stopp när stora företag blir för stora, Google är bra, men inte såpass bra att jag vill ha deras mjukvara i mitt nät. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast samtidigt: säg inte stopp bara för att företagen är stora.
Läste nånstans att Google nu rättat till några säkerhetshål i deras dekstop search. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Denna Google tjänst är det bästa som hänt sedan Outlook. Nu behöver man inte längre minnas vad man döpte filen till, och i vilken folder man valde att spara den i. Oftast vill man ju spara den i fler än en folder beroend på vad man söker efter för tillfället. Nu har man redan ett klart register och hittar all under sekunden. STARK REKOMENDATION ATT PRÖVA INNAN SÅGA!
Självklart finns det en säkerhetsfråga, som med allting annat, men detta får man lösa på sidan. Google är ett utmärkt verktyg för att hitta gamla filer du glömt bort att du skrivit |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|