Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Google lanserar sökning i datorer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-18, 00:15 #11
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by Jonas@Oct 17 2004, 18:44
Thomas: Så länge man inte har något att dölja. Varför oroa sig?
Förstår hur du tänker men det är igentligen inte det detta handlar om, utan att min och mina kunders information som jag möjligen utan problem delar med google, kan komma i händer på annat folk, och iom att det inte längre är jag som har det totala kontrollen iom att jag lagt uppgiften att hålla min/vår information hemlig till en annan part, som du hör/läser är detta mer en princip för mej än att det är att jag är rädd för just google, dom har bevisligen redan örnkoll på mej via toolbaren.

Jag gissar på att du är företagare och jag tror inte dina kunder vill att beställningar, avtal och dialoger som dom har med dig hamnar i ett arkiv på google's servrar, jag skulle då inte göra biz med en sådan firma som inte har den totala kontrollen över informationsflödet själv.

Det är mej, mina vänner och mina kunder jag talar om, inte bara mina mp3 filer och kort från semestern osv ... det är en ren princip så folk vet att jag inte slarvar med viktig information dom förser mej med.

Citat:
Använder man Google's tjänster så måste man betala med något eller? *
Om det är mina kunders förtroende eller att jag skall bryta mot densammes sekretesspolicy
jag skall betala med så avstår jag hellre.

Nästan alla större företag idag har en sekretesspolicy och de är inte fel att läsa igenom vad som gäller för dom man jobbar med, enligt mej så skall en korrekt utformad sådan ha med att "all kommunikation stannar mellan parterna" och då går det ju inte att ha googles sökgrej, det är synd tycker jag och därför skriver jag ovanstående inlägg.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-18, 09:07 #12
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Du har rätt Thomas. Riktigt så långt tänkte jag inte.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-20, 12:04 #13
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Det är något i stil med Thomas inlägg jag tänkte första gången jag såg detta, jag tänkte att det nog inte dröjjer länge innan du kan på googles webbplats söka på något i stil med "årsrapport bla bla bla" så får du upp något jättehemligt dokument i wordformat som nån VD har på sin dator där han installerat bland annat HOTbar, Google Toolbar, och GDS med flera apps, "För de verkade bra". De kanske till och med slutar med att helt plötsligt har företaget blivit övertaget av några banditer som sedan slaktar företaget på tillgångar såsom i "Livvakterna" och "Tredje Vågen".

Våga sätta stopp när stora företag blir för stora, Google är bra, men inte såpass bra att jag vill ha deras mjukvara i mitt nät.
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-23, 21:34 #14
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Fast samtidigt: säg inte stopp bara för att företagen är stora.

Läste nånstans att Google nu rättat till några säkerhetshål i deras dekstop search.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-16, 04:58 #15
Nick - AGAIGs avatar
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
Nick - AGAIGs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Denna Google tjänst är det bästa som hänt sedan Outlook. Nu behöver man inte längre minnas vad man döpte filen till, och i vilken folder man valde att spara den i. Oftast vill man ju spara den i fler än en folder beroend på vad man söker efter för tillfället. Nu har man redan ett klart register och hittar all under sekunden. STARK REKOMENDATION ATT PRÖVA INNAN SÅGA!

Självklart finns det en säkerhetsfråga, som med allting annat, men detta får man lösa på sidan. Google är ett utmärkt verktyg för att hitta gamla filer du glömt bort att du skrivit
Nick - AGAIG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017