FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur har det nu gått, har det blivit några skärm-inköp? Kommentarer...
Bra (på vilket vis)? Dålig (på vilket vis)? Vilken skärm osv. Skicka gärna länkar, är lite på "småjakt" själv B) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har alltid valt att ha en stor skärm. Mao jag har struntat i hur stor plats den tar. Jag har haft en Eizo skärm en 20" en cad skärm ifrån 1992
![]() ![]() Jag gillar inte riktigt tft skärmar pågrund utav att man måste sitta så himla rakt mot den för att den ska visa färgerna rätt osv. Sen att dom är lätta och inte tar så mycket plats är ju ingen nackdel. Sen är dom ju dyra med. Och jag skulle ju nästan få panik om jag bytte ner mig i tum. Men om jag nu skulle köpa en tft skärm så skulle jag defenitivt köpa en Eizo. Det är riktigt kvalitets skärmar enligt mig det bästa märket på marknaden. Döda pixlar har jag ofta hört folk varit rädda för. Men min uppfattning har varit att det händer inte alls ofta att det blir döda pixlar. Har haft en laptop i 2 år och alla i min klass har också laptops och ingen har fått några döda pixlar så det tror jag bara är en myt. / Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag sitter med en Viewsonic 19" (191S) och är mycket nöjd, vi valde noggrant mellan flera olika märken & modeller innan vi föll för den här. Viewsonic har fått väldigt bra reviews & har dessutom väldigt god design. Har aldrig haft problem med döda pixlar eller andra problem och har haft skärmen i 1-1.5 år nu.. tummen upp?
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Är ägare av en HP L1925 sedan någon gång i somras. Är mycket nöjd med den. Använder den både som datorskärm och som tv. Svarstiden är 20 ms och det hade kanske varit att föredra något lägre svarstid just när jag använder den som tv men det fungerar helt ok. Kan inte säga något om hur den är när man spelar spel eftersom jag inte är speciellt road av det.
Men jag är alltså mycket nöjd med den. Inga döda pixlar gör den ju inte sämre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Denna tråd hade visst bumpats upp, så ska nog svara på alla frågor angående mitt köp.
Det blev till slut en Syncmaster 193p, en helt otroligt snygg skärm. Dessutom hade jag turen att det inte fanns några döda pixlar. Responstiden som kanske inte är den bästa har jag definitivt inte haft några problem med. Jag kör dock inte med DVI, men ska köpa ett nytt grafikkort inom kort. Det enda som jag skulle vilja klaga på är att den inte går att ställa så himla högt i höjdled. Summan är dock 99% postivit, och jag rekommenderar verkligen de som är ute efter en ny skärm att köpa denna. Nästan så att man känner för att köpa en till nu ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|