FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kanske är vinsten i företaget efter att lön har betalats ut?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
haha tror vissa siffror lämnas utanför bokföringen helt enkelt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hon har 3 aktiebolag och håller på att stara ett 4:e så pengarna finns förmodligen i någon av de bolagen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Inte minst kanske de har förluster sen tidigare år. Sedan lägger vi på saker som avskrivningar på maskiner som uppstod tidigare år, avsättning till periodiseringsfond. Pratades det inte om att hon hade en personlig assistent? Sedan har vi kostnader för revisor och bokföring. Inte helt obetydligt men den förhållandevis låga omsättningen. Notera också att detta är vinsten efter skatt, 26,3%. Plus att en del av intäkterna kommer från helt andra bolag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förmodligen inga konstigheter. Pengarna fördelas förmodligen på flera bolag. Det behöver varken vara lurt eller olagligt för den sakens skull. Kändisar har en otrolig förmåga att i det närmaste nolltaxera. Jag tror ändå inte att särskilt många kändisar skattefifflar. Men många rör sig säkert i gråzonen med stiftelser på små öar mitt ute i Atlanten.
Edit: Apropå kändisar så har Magnus Uggla precis uttalat sig om att han numera tjänar som en medioker gatumusikant tack vare Spotify. Min gamla far bor bara någon gata bort från hans hus så jag går förbi där ganska ofta. Jag måste säga att gatumusikanter ser ut att tjäna rätt bra med deg. Kanske någonting att testa för den som har tröttnat på att blogga ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Låter mer rimligt kanske. Annars hade skatteverket nog fått kolla lite mer noggrant på svartarbete ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
113 000 kr efter skatt verkar snarare vara bolagets resultat efter skatt än vad hon fått ut netto.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lutar mer åt Gustavs teori där. Dvs att intäkterna fördelas mellan olika bolag. Det är inget konstigt med det.
För en reklamköpare på hennes blogg har det ingen betydelse om fakturan kommer från bolag a, b, eller c. Och det finns inget i några regler som säger att det måste vara ett bolag som hela tiden sköter all fakturering för alla typer av annonser. Så jag ser inte varför Skatteverket skulle ha synpunkter på det. Så vida bolagen som skickar fakturor till kunderna är gröna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||