FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag förstår problemet dock, men 2009 startar man inte verksamhet/firma och sedan kollar om domänen är ledig. Det första man gör är att fixa domänen, sedan fixar man bolag/verksamhet.
Jag tror många gör tvärtom där och det är tyvärr inte så effektivt. Antar att du har pratat med Bolama, Name Navigation eller Helo Holding? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som jag diskuterade med Network i PM så har jag inga problem med folk som köper på sig domäner i avsikt att utveckla en tjänst, som måhända aldrig blir av, men när det görs i stor skala enbart i spekulationssyfte, komplicerar det marknadsföringen ganska kraftigt när så gått som alla svenska uttalbara ord är kapade. Det går väl såklart att arbeta in nåt konstigt, påhittat ord också men frågan är om detta verkligen gynnar någon i förlängningen. Precis som man reglerar husproduktion, vägbyggen, aktiehandel m.m. borde det bli dags för IIS att ta tag i Sveriges rikes landsdomän, då det är en lika fundamental del av infrastrukturen som tunnelbanan är för en Stockholmare. Men det är väl bara att börja lobba för PRG (Policyrådgivningsgruppen)... Att "gilla läget" kommer man ingenvart med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Får man då lov att fråga hur du i ett sådant regelsystem skulle skilja en domän i NN:s samling (som du förmodar inte ska användas någon gång) från en sådan som Svenne Banan sitter på för att han ska utveckla sitt drömcommunity som han verkligen vill få igång men som tyvärr aldrig verkar bli av?
IIS vill givetvis tjäna pengar och det gör de genom att domänerna registreras, inte genom att de står lediga. Att gilla läget är det enda realistiska alternativet, något annat kommer bara leda till att du lägger ner en massa energi på att stångas mot en vägg istället för att göra något vettigare.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
En till samlare? Ni kommer i stim. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Här får ingen tycka tvärtemot mrjb utan att vara domän samlare...GÄÄÄÄÄÄSP! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tror du Ryanair "gillar läget" och lägger ner sin idé om ståplatser på flygplan bara för att Luftfartsverket inte tycker det är okej? Det är inte så det funkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
*never mind*
|
|||