FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Köp en modern HP server , tänk ingenom allting. Prylar går gärna sönder, och tänk också på att varje insats som säljer kyla och el till din server, , så tänk inte bara server. Tänk även möjlighet att kunna fjärr om starta datorn på distans. Strömmen är en ganska dyr idag, el börja bli svindyrt. För en sak skall du veta, när du din dator krånglar så är det aldrig på kontorstid. Vad skall du köra för OS på burken? Linux, FreeBSD, Solaris eller Windows? Klara du av att drift burken själv? Det är inte bara att köra in en debian på en server och tro allting är frid och fröjd, din maskin bli rootad ganska kvickt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det här kanske är till nytta? http://www.google.se/search?q=making+debia...lient=firefox-a
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tack för era svar! Serverna ska driftas i serverhall.. En av de ska gå som ren mysql server, den andra till linux och php samt den tredje till Windows 2003..
Jag fick ett erbjudande av en kille att köpa de men ville höra här först. Jag har en som hjälper mig med underhållet på serverna samt confa de. Han är bortrest nga veckor så därför skrev jag här, jag hoppade dock affären i brist på kunskap.. Det kändes lite uråldrat! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har ni själv nga som ska sälja till bra pris så får ni gärna höra av er med ungefärlig spec som de andra...
Serverkillen tyckte vi skulle köra microserver men jag har hört så dåligt om de så det känns lite som en chansning.. Som nga av er säger här så kan det vara bättre att kanske lägga nga kronor extra och få redigt märke som HP eller DELL.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Virtualisera med VMWare ESX och kör allt på en och samma server. Om pengarna kniper, behåll 8 GB RAM och gå hellre ner i processorhastighet, det märks fan inte om du har 2.6, 2.8 eller 3.0 GHz på en server med blandad trafik. Det bär emot att berömma Dell, men R200 är fan som en Volvo V70 som är både bekväm och rymmer det mesta. Ska också lägga till att CentOS är det serveroperativ som gett mig minst bekymmer. Inget lullull, bara bra, ultrastabilt och RH-kompatibelt serverOS. - - - *) Peppar-peppar-ta-i-trä, tvi-tvi-tvi, knack-knack... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
2. yum update 3. ???? 4. Profit!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
dansbandsdax.se:
Jag skulle rekommendera dig att köpa nya maskiner. Om det känns för mycket så kan du få dem på leasing eller annan form av betalning. Jag är ingen ekonom, men det ska tydligen finnas stora bokföringsmässiga fördelar med just leasing. claesm: Visst är R200 ![]() varmt rekommendera dem till just hosting. VMware ESXi tuffar på perfekt. CentOS är heller inte helt dumt. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||