FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men arbetskostnaderna är inte så värst mycket
lägre, om de inte offshorat supporten till ett låglöneland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så ni menar att CPU på en dedikerad server med hastigheten 4x2.33GHZ är bättre än en VPS server med 8x 3Ghz?
Har ni kört något om företaget ServINT? är dom seriösa? fungerar dom bra osv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
Är du HELT säker på att VPSen har flera kärnor så att du har dessa 8 kärnor dedikerade till dig så är det bättre, men är det fler som delar på detta så är det mindre bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
fan också dett verkar inte gå något bra. CPU loaden ligger mellan 60 - 200 nu och servern laddas antingen väldigt segt eller inte alls :/
har mailat supporten flera gånger och väntar på svar (jävligt skumt då de alltid svarar inom 15 min) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
![]() slå detta om ni kan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Enligt http://clustered.net/vds/ så ser det ut som att dom kör Xen, problemet är om du har för många kunder som swappar, kanske även inkl, dig så åker servern/servrarna ner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Logga in via SSH och kolla med " top ", standard brukar den sortera på %CPU. Annars ändra sortering med: SHIFT+O & den SHIFT+K |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Så ni menar att det inte har något med min server inställning att göra? Har skickat mail till supporten och dom sa att dom håller på o kollar på det just nu, men det var ju ett par timmar sedan. väldigt skumt då de brukar lösa mina problem ganska snabbt. Jag tror att det är något med databasen o göra om att de håller på o "swappar" |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|