Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

IE 6 bugg måste fixas i designen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-05, 10:05 #11
Ishras avatar
Ishra Ishra är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Ishra Ishra är inte uppkopplad
Nykomling
Ishras avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Originally posted by Martin Boström@Jun 5 2009, 09:48
Hej,
ser att du använt ”quirksmode”, kanske dags att bita huvudet av det gamla trollet och ta klivet in i strict mode?
Han använder inte quirksmode, ingen anledning att gå över till Strict i detta läge, Transitional funkar gott det också.
Ishra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-05, 14:09 #12
Chidori Chidori är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Oj vilka begrepp och avancerat snack .

1. Detta är min första seriösa design/hemsida gör gör i mitt liv. Kunde inte ett skit html/css när jag började. Jag vet inte heller vad som är fel på mitt arbetssätt och jag vet inte heller hur jag ska kunna fixa till del. Denna designen kom huvudsakligen från en annan designer så men kan säga att jag härmar hans stil. Tydligen så är det en värdelös stil att härma men tråkigt nog den enda jag känner till. Jag får hela tiden höra gnäll om mina nästade divar men sorglig nog vet jag inget annat sätt att göra det på så det är helt omöjligt att göra om och göra rätt.

Det ni säger om "quirksmode" och "strict" är för mig helt obegripligt och aldrig hört talas om.

Det känns samtidigt dumt att som att fråga när man ska använda ID och classer när ni är på en helt annan nivå än mig men samtidigt om man frågar det i ett annat forum får man svar från nybörjare som är sämre än jag.

Att ersätta 5 divar med ! 1 ! class... MAGI!

Era fina inlägg ni just gjorde, totalt sågade sönder mitt arbete jag har pillrat på i över ett halvår. Att höra "gör om gör rätt", gör inte saker och ting bättre när man trodde man var 99,98% klar Känns som att man bara vill knyckla ihop designen och göra om men faktum är att jag inte vet vad som ska ändras för att göra någon skillnad.

Har ni några bra rekommendationer på vad jag ska göra för att avancera en nivå?
Chidori är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-05, 16:38 #13
Hjalmarsson Hjalmarsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Hjalmarsson Hjalmarsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
http://en.wikipedia.org/wiki/Quirks_mode låter wikipedia tala istället, bra nyttig information där om hur det fungerar.

quirksmode och strict? hmm tror föregående talare menade, quirks mode och standards mode.

Om någon klankar ner på din designstil så tycker jag bara du ska ignorera det. Alla tycker olika det sköna är ju att alla inte kan gilla det Sen om man snackar användarvänlighet osv så är ju det en annan femma.

Tyvärr så måste man få höra sanningen någon gång, att du under 6 månader har hoppat över de mest grundläggande inom html och css är lite synd.

Du får självklart slutföra din kodning som den är det är inget fel med det, men det finns bättre sätt för att undvika herrans med onödiga request till servern, laddningstid etc.

Erbjudandet står fortfarande kvar, du får mer än gärna slänga en add på msn ( jens (at) iamfake . com )och tjöta lite. Om du har intresset och viljan att verkligen ta det hela till en ny nivå.
Hjalmarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-05, 22:44 #14
Medlem

Medlem

Nå nå. Nu har jag gjort som så att jag laggt ut en "annons" i förmedlingstråden om att jag söker en kunnig designer som kan rätta till min kod. Gör på det sättet eftersom jag inte har tid att lära mig allt detta, har ett företag som måste växa och det här är en extremt smal flaskhals för mitt företag.

Hjalmarsson, jag la till dig på msn.
Chidori är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 12:22 #15
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Här har du ett tips: Designing With Web Standards av Jeffrey Zeldman

Rolig, lättläst och väldigt bra bok med massa matnyttigt
taz76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017