FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det sympatiska med papperspost är att den faktiskt delas ut av en människa. Hjälper inte klisterlapparna så är det bara att snällt be utdelaren att få slippa eländet. Det har fungerat för mig såväl i Lund som i Stockholm, så jag tror inte det är någonting som bara fungerar just på min ort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gustav, det handlade inte om oadresserad reklam som man kan bli av med genom klisterlapp utan adresserad pappersreklam som är utskickad utifrån köpta listor. För den blir du väl inte av med?
Själv får jag massor av pappersreklam - ibland 2-3 av samma som då kan vara adresserats till "utbildningsansvarig", "ekonomiansvarig", "VD" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hatar telemarketing och är anmäld till Nix, men då företagstelefonen är samma som min privata så ringer ibland företag och ska sälja saker.
Värst av alla är jävla helvetes PHONERA som ringer typ en gång i månaden. Första gången tackade jag vänligt men bestämt nej till deras tjänst och la på, varefter de sedan ringde upp och skällde ut mig (!) för att jag var otrevlig på telefon! Sen dess är det krig. Jag har en lista här med BRA SVAR att ge dem när de ringer. "Ja det låter ju OERHÖRT intressant - men vad synd att ni ringer och frågar mig, eftersom jag kör en stenhård policy att dissa alla företag som använder sig av Telemarketing..." "Ja men du, tjejen/killen... Ska livet vara såhär? Sitta på en telemarketingbyrå och känna sig påstridig mot folk? Är det inte bättre att du utbildar dig och skaffar dig ett RIKTIGT jobb? Där du gör nåt konkret och skapar nåt?" "Jag är sjukt upptagen just nu, men kan jag få ditt hemnummer så kan jag ringa dig ikväll typ kl 21?" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har hört (vet inte om det stämmer, alltså) att om man säger till telemarketingpersonen att de redan ringt, så strular man till det ordentligt för dem och skapar en hel del extraarbete, men som sagt, jag vet inte om det stämmer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den förklaringen jag hörde var att om man säger att de redan ringt så kommer de tvingas kolla upp vad som blivit fel eftersom systemet som ringer upp inte ska ringa flera gånger på så kort tid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan hänger gärna ut ett företag till, företaget bakom:
billigakuvert.se visitkort.se Vi har fått spam fån bägge "siter" till flera mejladresser utan att vi bett om det. Man kan ju undra om de som sålt adresserna till dem har fått betalt för att de ska få använda dem från två domäner eller bara en. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Skicka den tillbaka och upplys avsändare vad lagen säger, ställ frågan "Hur kan Ni vara konsulter på internet , när Ni inte ens kan lagen om E marknadsförening." Land skall med lag byggs som kungen säger, samma saker gäller på internet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Här se ni vilka som sitter i styrelse : http://allabolag.se/5567724462/befattningar Någon som har ett hästhuvud och sälja? :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
De brukar snarare svara "Det är helt omöjligt" och slänger på luren... |
||