FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Inlåsningar har vi lärt oss via DRM Skyddad musik att det är dåligt. En sak vad folk glömmer, att webbshoppen emot kunden är en sak. Att shoppen har en massa lullo funktioner, är billiga försäljning argument. Men hur är det administrativ det? Att bygga en produktdatabas med 10.000 artiklar manuellt är ett jätte arbete, och underhålla den likaså. Här man måste verklige tänka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Känns som din träd har svävat iväg en aning. ![]() Svar på dina frågor: 1. Med individuell utveckling menar jag att om du efterfrågar funktionalitet som ingen annan av våra 1500 kunder efterfrågar finns möjligheten att betala för den utvecklingen. Snabb-kassa är dock en sån sak som jag vet att flera kunder redan efterfrågat. Kan tyvärr inte lova nåt datum när det är klart. 2. Multishop är även det nåt som är på gång. Exakt hur den kommer att fungera vet jag tyvärr inte ännu. 3. Korsförsäljning löser vi. 4. Vi har ingen betygsättning av produkterna i shoppen, däremot kan du med hjälp av script lägga in externa tjänster för tex betygsättning. 5. Ja. 6. Dina url:er kommer att se ut så här: www.dindomän.se/produktensnamn Hoppas det var svar på dina frågor. Kontakta oss gärna så kan du få lite mer utförliga svar. MVH // David |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag lämnade Jetshop www.jetshop.se för länge sedan. Dom är otroligt dyra och mycket långsamma, så det passade inte våra affärer alls. Kolla t.ex. SNABBKASSA som diskuteras i detta forum; I januari 2006 frågade jag Jetshops säljare när dom kommer att införa snabbkassa och han uppskattade att den skulle vara på plats under tredje kvartalet (vi snackar 2006)! Jag ser nu att den fortfarande (maj 2009) inte är införd. Däremot kan jag varmt rekommendera Textalk http://shop.textalk.se/se/ som fick bäst i test av tidningen PC för Alla. Tackar gudarna för att jag bytte till dom i tid. Jag har även skrivit några omdömen om Jetshop på denna blogg http://webshop-test.com/.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag behöver väl knappast säga att jag rekommendera osCommerce, man kan göra mycket med den Open Source lösningen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Ang http://webshop-test.com/
Har en kompis som valt jetshop och som upplever precis det du skriver om. Det bara kostar och kostar och han är inte ens i drift ännu. Han visar mig några fakturor och det är helt sjukt. Textalk tycker jag är grymma men jag är nybörjare så det är svårt att veta hur de står sig i konkurrens med andra. Vi säljer till Sverige, Norge, Finland, Tyskland, England, Danmark och jag tycker textalk fixar allt. /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet att det är en gammal tråd, men ändå.
Har en kund som använder Jetshop, och jag försöker hjälpa kunden att exportera kundregistret för att sedan importera in i ett e-postverktyg och märker till min förvåning att det inte finns ngn exportfunktion. Mailar supporten, och visst, de kan hjälpa mig få ut uppgifterna, dock till en kostnad av 250:-. Ok, det skulle jag kunna leva med, men grejen är att jag måste exportera ut listor inför varje e-postutskick, dvs 2-3 ggr i månaden. Inte klokt! Vet faktiskt inte hur jag skall kunna hjälpa min kund nu. Jetshop verkar suga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |