FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Har du slutat fildela? | |||
Ja: Handlar mera nu! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja: Handlar som förut! |
6 | 5.17% |
Ja: Handlar mindre nu! |
3 | 2.59% |
Ja: Jag har slutat att fildela helt! |
7 | 6.03% |
Nej: Fildelar mindre! |
27 | 23.28% |
Nej: Bryr mig inte! |
45 | 38.79% |
Nej: Jag skyddar mig nu! |
17 | 14.66% |
Vad är fildelning? |
0 | 0% |
Har aldrig fildelat upphovsrättsskyddad! |
11 | 9.48% |
Antal röster: 116. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Och jag har för mej att de måste bevisas att hon har fildelat, sätt henne framför en dator och hon kanske hittar strömknappen men längre kommer hon inte, jag har testat. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har endast tagit ner ett par serie avsnitt. Spel köper jag och musik har jag på radion. Filmer vet jag inte riktigt vad jag ska göra än. Väntar på bättre tjänster, jag vill köpa men också bojkotta företagen :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tillhör också kategorin som aldrig fildelat. Är inte över 40 som Danielos men börjar närma mig... Mycket av anledningen är att jag har en så fjantig TV och inte har tyckt att det är nödvändigt att skaffa en bättre för film ser man hos andra (som laddar ner). Spel måste jag hålla mig undan ifrån eftersom jag blir helt besatt om jag väl börjar spela. Nykterhetsgränsen för mig går vid spel på mobilen. Och ett och annat parti poker per halvår.
Edit: jo just det ja. Musik har jag fått ifrån andra som redan gjort grovjobbet och letat upp den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Kul länk till ett upphovsbrott gjort av Antipiratbyrån kolla här... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tillhör väl även jag i huvudsak de indirekta fildelarna.
Blir mest att dra in mixskivor jag fått från vänner och bekanta. Direkt olaglig fildelning men som väl inte Ipred-lagen kan sätta stopp för är ett och annat (tror det blivit max 10 hittills) spår från Spotify för att kunna ta med på mp3-spelare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är att många inte har någon verklighetsuppfattning om fildelning.
Om man ska ta film till exempel, det är lätt att ladda hem en film varje kväll att se på. Om inte den möjligheten fanns så kan ingen person vara så dum att tro att någon hade råd att hyra en film varje dag att sett på. Sedan kan man börja kolla vad för filmer som laddas ner, skulle nog säga att 90% av alla filmer man laddat ner är gammla filmer. Sådana som ändå visats på tv förut på tv3/kanal5 eller betalkanaler. Skulle det vara mer fel att ladda hem den filmen då? Än att leta upp en gammal vhs inspelning eller låna en kopia av en kompis som har den? Man får ju fråga sig hur stor del av fildelning är av visst typ av matrial i fråga, att dom gnäller över att nya filmer eller sådana som ska visas precis på bio eller visas på bio är kanske inte så konstigt. Men även där är frågan, hur många skulle verkligen sett filmen på bio alla fall. Eller är dom rädda att folk ska kolla på filmen och se hur dålig den kanske är och då välja att inte blivit blåst på betalat för bio för den? Ett annat exempel vid musik, kolla bara på spotify hur många låtar som försvunnit där. Visst låt musikbolagen fitta sig och inte vilja ha sin musik där, men då ska dom fan inte gnälla att folk laddar ner det gratis istället om folk inte har möjlighet att betala för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||