FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fått svaret att jag ska lägga in en .htaccess fil med längre sessionstid.
Kan det hjälpa? <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag säger bara hehehe.
![]() Om det hjälper så har jag totalt missat något de 15 åren jag har hållt på med apache. Apache har inga sessiontidsinställningar, php har det däremot, men dessa inställningar kan du iof normalt ändra i en .htaccess fil med php_admin_value, men det är ju inte dessa inställningar som kan göra att det timar ut, isf handlar det ju om att man har inloggnings/utloggningsproblem. De värden som kan påverkar är isf är dessa inställningar i Apache Timeout 30-60 KeepAlive Off/On MaxKeepAliveRequests 300-700 (beror på) KeepAliveTimeout 4 (beror på om man kör worker eller prefork) Dessa inställningar kan du inte ändra i en .htaccess fil. Min rekommendation nu när du har dessa problem på hotellet och med tanke på deras svar så skulle jag ge dig rådet att byta webbhotell, du sparar dig själv mycket arbete och irritation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag som tyckte det lät som en sjuk IIS, men tydligen inte då.
Servers Alive är ett litet enkelt program du kan köra på din egen dator för att testa och få lite egen statistik. Givetvis ska det inte vara så där. Det förekommer givetvis problem emellanåt i shared hosting. Kanske finns det en annan server du kan få flytta till? Visas inget intresse för att lösa problemet bör du byta leverantör, men för en dialog. Det där om .htaccess som skulle lösa att servern vägrar ta emot anslutningar låter inte alls troligt, men kanske har vi inte fått all information om ditt problem och varför den lösningen föreslogs-
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
trodde Loppia var någorlunda seriösa,men det är tydligen ok att lura i en ickeinsatt person med vad som helst.
Det var tydligen bara en person som hade haft samma problem som jag och det hade lösts med en htaccess fil. Synd att jag inte mindes namnet på f*nstyget |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Kan du ge adressen till sajten så man kan ta en titt på den?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Så vad jag förstår körs sajten på Unix plattforum och Apache webbserver med asp stöd?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Men en windowsserver med ISS har väl inte en .htaccess fil, det är det ju bara apache som har?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är alltså en Windowsserver med IIS på Loopia vi pratar om?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|