FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi får kopior på hundratals svar varje dag och det avskräcker inte de som inte begår brotslig handling. De som bara spammar genom dessa formulär får sig en tankeställare. Om de angiver fel epost så får de inte vårt brev om att svara på 24 timmar, då klassar vi det som spam och skickar vidare kopian på svaret till konsumentverket.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Kan lägga till att sen vi började med det systemet för ca 8-9 månader sedan har inte ett enda spam gått igenom formuläret.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmm, ska fundera vidare.
Nu har jag iaf anmält ärendet till: UPC/Chello, originating IP Hotmail, personen utger sig för att ha en adress där Spray, samma sak som med hotmail Konsumentverket Vi får se vad som händer. Problemet med denna kille är att han har en bristande affärsidé och måste till varje pris nå ut till andra via de som ligger bättre till. Jag är inte ensam om att ha "drabbats" av honom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om jag vore dig skulle jag se till att designa din applikation bättre. /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte förbjuda att folk reggar sig med gratisadresser som hotmail, mail.com, yahoo etc etc...
På så sätt blir allting mer seriöst och det är inte lika lätt att gömma sig. E-mail verification är också bra i samband med registrering givetvis... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Använder själv en hotmailadress ibland, då den är den enda e-postadress som jag säkert använder om några år. Egna domäner vet man aldrig vad man gör med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
Om det är så så kan du ju: * Sätta spärrar hur lång tid som måste förlöpa mellan de skickade mailen från samma person. * Se till så att det inte går att ange flera mottagare på en och samma gång. * Kanske se över alternativen för andra lösningar (inte tekniskt, utan mer syfte/idé) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Man kan inte ange mottagare, man kan bara ange sin mailadress och ett meddelande... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har kollat din sida nu. det du skulle göra först är att låsa ämnes fältet till READONLY så att ämnet alltid är kvar plus att du skickar med avsändarens ip. Jag har gjort så på loppis.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|