FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan någon förklara för mig nyttan i att använda en extern skärm till en laptop? Man sitter ju alltså då med först en laptop framför sig som har en skärm och sedan bakom (?) den en extern skärm som visserligen är trevligare att se på men ändå så har man alltså 2 skärmar framför sig, varav laptopens skärm täcker den större om man inte sitter snett och skriver? Eller använder ni kanske extern tgb till den och stänger ner laptopen (men som samtidigt körs) ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men det har ju inget med skärmens storlek att göra, delvis har det ju med upplösningen att göra, men tycker du inte själv att det är ganska irrelevant att mäta detta med en skärmsläckare ? Som sagt, intelgrafiken ÄR ju inget prestandamonster, och fullskärmsskärmsläckare som Flurry och Konfetti är krävande, men det är väl ett ganska ointressant mätverktyg, eller ? Eller köpte du MB för att kunna köra Flurry i hög upplösning....(sen skulle jag kanske kolla datorn iaf, för om jag kunde köra MB med CD utan problem (även Flurry) så borde det ju inte vara några problem för dig med C2D, om du nu inte har väldigt lite internminne...) Citat:
Jag vet inte hur det är med dig, men jag klarar faktiskt av att skriva och använda tangentbordet på laptopen även om det inte står i absolut rät vinkel framför mig... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förstod aldrig vad det var som var så unikt med Air. Min fem år gamla bärbara IBM har närapå motsvarande specar i allt, förutom att den har vanlig hårddisk, fler USB-portar och möjlighet att stoppa i PC Card. :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag använder båda skärmarna, en till mail fönster + itunes den andra till huvudsakliga arbetsytor. Varför helt enkelt inte prova och känna ifall man är bekväm med det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag låter min laptop fungera precis som en stationär, d.v.s. man kör inte bara en extern skärm, utan man använder en docka med tangentbord, mus, skärm, hårddiskar osv. Och så sitter laptopen snyggt bredvid den stora skärmen, så man kan dra ut lite extra fönster där. Varför har man så? Jo, såklart: betydligt bättre ergonomi än att arbeta direkt "på" laptopen + allt funkar som en stationär med två skärmar, MEN man kan bära med sig datorn utan att behöva synka osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det var inte meningen att ni skulle känna er ifrågasättade på ett konstigt sätt, ni som verkar blivit smått upprörda av frågan
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du provat nya macbook i aluminium och jämfört den med Air. Skillnaden är inte så jättestor och vanliga macbooken är även den lätt och kostar 4.5k mindre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har själv en macbook air och den suger fet pung. Ursäkta språket så här sent på kvällen. Datorn är seg som fan. Kollar du på svt play (flash applikation) så börjar den hacka efter ett tag. Fläkt utblåset ligger precis under datorn så du måste ha ett helt plant underlag under. Den går inte att använda i sängen eller i knät. Sen idag upptäckte jag att bluetooth headset inte fungerar. Efter att ha googlat i några timmar så är det en inbyggd bugg i apple operativsystem som det inte släppts någon lösning på de senaste 6 månaderna. Det enda skiten är bra till är att se snygg ut.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|