FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men jag arbetar för .SE på konsultbasis av enda anledningen att jag inte kan iträda min anställning förrän jag har rensat mitt tidigare innehav/verksamheter helt. Att jag på eget initiativ skriver på WN för att förklara och reda ut frågetecken kring övergången, känns faktiskt bara skoj att du läser som propaganda för .SE! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Så mycket goda ord om det hela just nu. Jag satsar 100 kr på att inom 60 dagar så kommer problemen dyka upp. När kan någon här nämna 1 positiv sak IIS har gjort dom senaste 8 åren som fungerat stabilt? Och då pratar jag inte om någon skitförändring som att ändra hemsidan.
IIS har alltid misslyckat med allt dom gjort och kommer med största sannolikhet alltid göra det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Internet Sweden - Jo, vi var en av de registrarer som upplevde detta som kaotiskt, möjligen på grund av att vi inte förberett oss själva på komplexiteten i vissa processer.
Angående indikeringen så gav den mycket riktigt oss listor, men vi har haft massor med kunder som hört av sig och förvånat meddelat att de hamnat hos andra registrarer än den förväntade (=oss) då de trodde att indikeringen var allt de skulle behöva göra. Indikeringen var ju en alldeles tydlig viljeyttring att man ville välja någon som registrar och därmed gissar jag att tiotusentals domäninnehavare nöjde sig. På det hela taget har det dock fungerat bra för oss, med ett par mindre tekniska problem, hänförliga till den tekniska lösning vi använder (dessa är nu iofs lösta). Vi ahr dessutom fått god hjälp från IIS när vi under övergångshelgen kände paniken komma krypande så sakta... :-) Mina värsta farhågor besannades aldrig och det var skönt.
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Först nu hittade jag bloggen, har inte haft en anning om den tidigare. Längst ner i menyn, varför? *Hjälp* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Vi har skickat 3 e-postmeddelanden om detta till alla våra kunder samt bloggat om det flera gånger. Det är inte ekonomiskt försvarbart att skicka vanliga brev och själva avtalsbekräftelsen görs ju lättast elektroniskt. Det är heller inga andra av de större webbhotellen som har gjort brevutskick om övergången. Jag kan dock hålla med dig om att länken till bloggen borde framträda tydligare på http://www.crystone.se! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Poängen är att 1 brev i god tid hade sparat IIS från att skickat ut ett dussin brev till mig. Om det är upp till IIS eller er att skicka det brevet, har jag ingen koll på. Men logiskt sätt och ekonomiskt hade det underlättat för alla parter. Mig själv inklusive. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
@Maxjohan - notis bara:
.SE Direkt skickar inga "förnyelsekrav" .SE Direkt skickar avier + påminnelser |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
.SE Direkt skickade mig avier + påminnelser Men åter till frågan istället, vem medger att det finns en spricka här. Om detta var skattebetalar pengar, då skulle det vara av skrattretande inkompetens kaliber från bisittare och ledare. Men som Sverige har spårat ur, så blir jag aldrig förvånad. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|