Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

IIS och nya reglerna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-26, 13:04 #11
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Citat:
Originally posted by Isak@Mar 26 2009, 12:10
Jag har oerhört svårt för äckligt självbelåtna monopolföretag. Så länge inte kunderna kan rösta med fötterna kan de behandla kunder precis hur som helst vilket ju har visat sig gång efter gång. Antar att pengarna de lägger på att hyra in folk som tex Internetsweden för progaganda kan övertyga någon men för mig ger det dock helt motsatt resultat.
Isak - Vi har alla svårt för olika saker - så är det och jag kan inte direkt säga att jag blir bestört över att du inte verkar gilla det jag skriver.
Men jag arbetar för .SE på konsultbasis av enda anledningen att jag inte kan iträda min anställning förrän jag har rensat mitt tidigare innehav/verksamheter helt.
Att jag på eget initiativ skriver på WN för att förklara och reda ut frågetecken kring övergången, känns faktiskt bara skoj att du läser som propaganda för .SE!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-26, 22:05 #12
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Citat:
Originally posted by Isak@Mar 26 2009, 12:10
Jag har oerhört svårt för äckligt självbelåtna monopolföretag. Så länge inte kunderna kan rösta med fötterna kan de behandla kunder precis hur som helst vilket ju har visat sig gång efter gång. Antar att pengarna de lägger på att hyra in folk som tex Internetsweden för progaganda kan övertyga någon men för mig ger det dock helt motsatt resultat.

Nu slipper du ju monopolföretag, mer än tidigare. Någon part måste ju sköta om det centrala registret, och det går inte att göra det mer o-monopoligt än vad det blivit nu.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-27, 01:59 #13
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Så mycket goda ord om det hela just nu. Jag satsar 100 kr på att inom 60 dagar så kommer problemen dyka upp. När kan någon här nämna 1 positiv sak IIS har gjort dom senaste 8 åren som fungerat stabilt? Och då pratar jag inte om någon skitförändring som att ändra hemsidan.

IIS har alltid misslyckat med allt dom gjort och kommer med största sannolikhet alltid göra det.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-27, 10:01 #14
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Supermoderator

Citat:
Originally posted by Johan H@Mar 27 2009, 02:59
Så mycket goda ord om det hela just nu. Jag satsar 100 kr på att inom 60 dagar så kommer problemen dyka upp. När kan någon här nämna 1 positiv sak IIS har gjort dom senaste 8 åren som fungerat stabilt? Och då pratar jag inte om någon skitförändring som att ändra hemsidan.
IIS har alltid misslyckat med allt dom gjort och kommer med största sannolikhet alltid göra det.
Nu är du väl ganska benhårt enkelspårig...?
Oläst 2009-03-27, 10:13 #15
Supermoderator

Supermoderator

Internet Sweden - Jo, vi var en av de registrarer som upplevde detta som kaotiskt, möjligen på grund av att vi inte förberett oss själva på komplexiteten i vissa processer.

Angående indikeringen så gav den mycket riktigt oss listor, men vi har haft massor med kunder som hört av sig och förvånat meddelat att de hamnat hos andra registrarer än den förväntade (=oss) då de trodde att indikeringen var allt de skulle behöva göra.

Indikeringen var ju en alldeles tydlig viljeyttring att man ville välja någon som registrar och därmed gissar jag att tiotusentals domäninnehavare nöjde sig.

På det hela taget har det dock fungerat bra för oss, med ett par mindre tekniska problem, hänförliga till den tekniska lösning vi använder (dessa är nu iofs lösta). Vi ahr dessutom fått god hjälp från IIS när vi under övergångshelgen kände paniken komma krypande så sakta... :-)

Mina värsta farhågor besannades aldrig och det var skönt.
Oläst 2009-03-27, 11:33 #16
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Medlem

Citat:
Originally posted by ChLa@Mar 25 2009, 21:58
Edit: Läste nu i Crystones blogg att alla deras kunder ska ha fått ett e-mail med en länk till avtalet som man skule godkänna för att domänerna skulle stanna hos Crystone.
Tack för ditt svar och klar görelser. Men nog är det väl dåligt att inte Crystone kan skicka ett brev till brevlådan(jag menar riktigt brev med kuvert), alla vet hur det kan vara med e-mejl -bombräder av spam.

Först nu hittade jag bloggen, har inte haft en anning om den tidigare. Längst ner i menyn, varför?

*Hjälp*
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-28, 14:56 #17
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Hej,

Vi har skickat 3 e-postmeddelanden om detta till alla våra kunder samt bloggat om det flera gånger. Det är inte ekonomiskt försvarbart att skicka vanliga brev och själva avtalsbekräftelsen görs ju lättast elektroniskt. Det är heller inga andra av de större webbhotellen som har gjort brevutskick om övergången.

Jag kan dock hålla med dig om att länken till bloggen borde framträda tydligare på http://www.crystone.se!
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 00:10 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by eng3l@Mar 28 2009, 15:56
Hej,

Vi har skickat 3 e-postmeddelanden om detta till alla våra kunder samt bloggat om det flera gånger. Det är inte ekonomiskt försvarbart att skicka vanliga brev och själva avtalsbekräftelsen görs ju lättast elektroniskt. Det är heller inga andra av de större webbhotellen som har gjort brevutskick om övergången.

Jag kan dock hålla med dig om att länken till bloggen borde framträda tydligare på http://www.crystone.se!
Jag kan förstå att det svider ekonomiskt sett för er, men om du tittar på bilden i mitt inlägg så är det en driva med förnyelsekrav brev.

Poängen är att 1 brev i god tid hade sparat IIS från att skickat ut ett
dussin brev till mig.

Om det är upp till IIS eller er att skicka det brevet, har jag ingen koll på.

Men logiskt sätt och ekonomiskt hade det underlättat för alla parter.

Mig själv inklusive.
Oläst 2009-03-30, 00:16 #19
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

@Maxjohan - notis bara:
.SE Direkt skickar inga "förnyelsekrav"
.SE Direkt skickar avier + påminnelser
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 00:39 #20
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Mar 30 2009, 00:16
@Maxjohan - notis bara:
.SE Direkt skickar inga "förnyelsekrav"
.SE Direkt skickar avier + påminnelser
Jag antar jag använder ett hårdare namn än vad som är fallet , så för att vara korrekt så menade jag.

.SE Direkt skickade mig avier + påminnelser

Men åter till frågan istället, vem medger att det finns en spricka här.

Om detta var skattebetalar pengar, då skulle det vara av skrattretande inkompetens kaliber från bisittare och ledare.

Men som Sverige har spårat ur, så blir jag aldrig förvånad.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017