FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick detta idag:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
För det första existerar det aldrig några pengar att betala ut så redan där dör din lilla plan. Däremot kommer du att få betala en massa konstiga "avgifter", så som påstådda mutor till olika tjänstemän för att de ska titta åt andra hållet, pengar att upprätta kontrakt, blanketter och allt annat.. det är där blåsningen sker :-). Meningen är ju att ditt pengabegär ska göra dig blind och du ska tycka att några tusenlappar kan det vara värt, jag får ju 15 miljoner pund snart.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Validating
|
Här är ett kul spam som droppade ner i brevlådan en kulen januari-dag:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bumpar denna tråden med ett roligt spam jag fick idag
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Detta fick jag för ett tag sedan:
Skickat: Lördagen den 20:e juni 2009 kl 01:00 Hello Dear, Mitt namn är Miss Esther Dickson, jag fick dina kontaktuppgifter och jag är intresserad av att veta att du och vara vänlig med dig. Jag skulle uppskatta om vi bekanta dig så snart som möjligt, du kan nå mig genom min privata e-post nedan så att vi kan lära känna varandra bättre. Min privata e-post: ([email protected]) Jag tror att vi kan starta härifrån eftersom det tar en att känna någon. Jag vill att du ska förstå att ras eller distans spelar ingen roll men kärleksfull och omtänksamt frågor mycket i livet. Jag ser fram emot att höra mer från dig soonest. Högaktningsfullt Miss Esther Dickson. Kontakta mig direkt till min mail så att jag skickar mitt foto ok tack. ([email protected]) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick detta idag, förstår dock inte vad syftet är. Att sälja dessa ugnar som de får gratis? Känns i min värld som ett ganska dåligt sätt att scamma folk. Någon smart får gärna förklara.
Sen undrar jag varför jag inte kan se vilken adress det är skickat till, använder gmail med flera mailadresser kopplade till samma konto, men hennes adress står både som avsändare och mottagare. Råkar ut för det titt som tätt, även från en del nyhetsbrev. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Received: from ... by ... for <[email protected]> ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi som är kunder till Binero får inte heller spam längre, då dom sedan i somras använder världens grymmaste spamfilter från svenska Halon. Mot tidigare 30-40 per dag får jag nu 3-5 i månaden.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|