FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var precis det jag menade, men du sa det bättre :-)
Det kan som sagt vara jättebra och fungera super, men kräver lite engagemang. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jo, jag såg att du var inne på samma tankar, dock utformade jag mitt generellt med råd på ämnet. Du har också helt rätt i dina tankegångar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller på och utvecklar ett eget forum för just detta ändamål till ett medelstort företag som har en välbesökt webshop idag.
Tanken är att man ska kunna ställa frågor om produkter samt söka efter tidigare frågor och svar. Integretation med webshopen fungerar som så att när man är inne på en produkt kan man länkas vidare till forumet genom att skapa en fråga om produkten, information som artikelnummer och produktnamn tas då från webshopen. Blir spännande att se hur poppis forumet blir från användarnas sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tänk bara på att du hela tiden måste hålla forumet igång och användarna kommer förvänta sig svar på sina frågor inom en timme.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
och att hela rörelsen kan kånka på en kvart...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
design.se: Detta är inget dussinföretag, det är ett företag som bedrivet postorderverksamhet sedan 70-talet så att om forumet går dåligt kommer inte företaget att kursa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Mina erfarenheter av forum och ehandel är mycket goda.
Vi har ett väldigt aktivt forum. Detta har dragit besökare och ökat vår försäljning. Arbetsinsatsen för detta är minimal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att som besökare på en eshop, så vill man inte gå genom stegen:
1, gå till en forumsida 2, registrera dig 3, möjligen kolla sin mail för aktiveringslänk 4, logga in på forumet 5, leta efter rätt tråd 6, skriva ett inlägg 7, vänta på ett svar 8, vänta på ett svar 9, vänta på ett svar när det tar 2 min att maila samma fråga ![]() Dessutom tror jag inte att ngn ehandel har ngn 24/7 personal som sitter och besvarar frågor så snabbt, även om nu mailhantering kräver samma tid. Sen varierar det väl givetvis på vilken produkt/tjänst man säljer. Jag tycker det finns så många dåliga howtos som inte alls är anpassade för kunden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||