Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blockets gigantiska facelift

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-13, 20:40 #11
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU
Citat:
Originally posted by -studiox@Feb 13 2009, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU
Deras söktjänst är i klass med Bengan på bibblan i kumla.
Skrattretande att de fortfarande inte har lagt in en funktion så man kan selektera mellan bilmärken/modeller/osv/osv/osv.
Tycker dom ändå har rätt mycket till skillnad från förut. nu kan du välja årtal, miltal etc. iaf.

Att man måste välja modell, bilmärke etc. försvårar ju bara för den som ska skapa annonsen. Vad är det för fel på deras fritext?

Keep it simple, stupid - Det tycker jag fungerar alldeles utmärkt.

Inte direkt så mycket svårare för säljaren.
Då man trotts allt måste fylla i regnummer så borde de kunna göra som alla andra ställen, mekonomen reservdelar, kvd bilpris osv.
Dvs fyll i reggnummret och den tar själv infot och matar in.

Så man också kan lita på det mer, dvs senast besiktigad, bla bla bla.
Dvs nu om de har mage att ta 90kr per annons och de kommer in bra många hundra annonser per dag så de tjänar fina kosingar.
om jag inte minns fel så var det 100miljoner per år obs! kan vara en helt fel siffra....
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 20:54 #12
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by biokonsult@Feb 13 2009, 21:38
Det borde vara självklart att förnya sig regelbundet...Det är en förolämpning mot sina kunder att inte bjuda på det bästa som finns att tillgå.... jag byter omedelbart om jag får tillfälle............ Vem vill åka en toyota corolla från 80 talet ????
Ett modernare stuk behövs här oxå......
Så du handlar inte i någon affär som inte byter ut sin inreding sådär en gång om året då?

Blocket har 326 miljoner anledningar att inte ändra på något. Alla som tycker något annat borde inte vara här.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 21:02 #13
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Det borde vara självklart att förnya sig regelbundet...Det är en förolämpning mot sina kunder att inte bjuda på det bästa som finns att tillgå.... jag byter omedelbart om jag får tillfälle............ Vem vill åka en toyota corolla från 80 talet ????

Så du handlar inte i någon affär som inte byter ut sin inreding sådär en gång om året då?

Blocket har 326 miljoner anledningar att inte ändra på något. Alla som tycker något annat borde inte vara här.
trams vilken jämförelse...ja jag hade inte handlat i den affären om den hade sett ut så sen 80talet...

herregud...
Oläst 2009-02-13, 21:18 #14
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem

Utseendet bör man inte ändra på, det är en del av deras varumärke. Igenkänning är viktigt. Däremot kan man ju smyga in små smarta funktioner då och då som förenklar för användaren, utan att förvirra.

Google är ett annat bra exempel på en hemsida som sett likadan ut sedan tidernas begynnelse, ändå är det är väl ingen som kan påstå att de inte hänger med i utvecklingen.
Chran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 22:09 #15
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Originally posted by Chran@Feb 13 2009, 22:18
Utseendet bör man inte ändra på, det är en del av deras varumärke. Igenkänning är viktigt. Däremot kan man ju smyga in små smarta funktioner då och då som förenklar för användaren, utan att förvirra.

Google är ett annat bra exempel på en hemsida som sett likadan ut sedan tidernas begynnelse, ändå är det är väl ingen som kan påstå att de inte hänger med i utvecklingen.

Google är ett ganska bra exempel för att bevisa motsatsen till det du just skrev. Små förbättringar går alltid att smyga in utan att man tappar igenkänningen. Det är när man slutar smyga in de små förbättringar som man riskerar att förlora sin position på marknaden.

Blocket skulle definitivt må bra av en liten upplyftning. Och det sker faktiskt då och då, den här var dock ganska löjlig även om det blev snyggare

Edit: Jag skrev upplyftning, då så stavningskontrollen ifrån och försslog upp lyftning. Den lät så konstigt så jagvar tvungen att dubbelkolla, dock efter jag hade postat...
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 22:24 #16
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Bara jag som inte får någon 3D-skugga bakom Jämtland och Västernorrland?
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 22:24 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av oskarg
Citat:
Ursprungligen postat av Chran

Google är ett annat bra exempel på en hemsida som sett likadan ut sedan tidernas begynnelse, ändå är det är väl ingen som kan påstå att de inte hänger med i utvecklingen. *

Google är ett ganska bra exempel för att bevisa motsatsen till det du just skrev. Små förbättringar går alltid att smyga in utan att man tappar igenkänningen. Det är när man slutar smyga in de små förbättringar som man riskerar att förlora sin position på marknaden.

Blocket skulle definitivt må bra av en liten upplyftning. Och det sker faktiskt då och då, den här var dock ganska löjlig även om det blev snyggare

Edit: Jag skrev upplyftning, då så stavningskontrollen ifrån och försslog upp lyftning. Den lät så konstigt så jagvar tvungen att dubbelkolla, dock efter jag hade postat...
Fan också, alltid ska det komma nån wesserschmitter och förstöra allt :P

Detta var ju dock innan Google blev ett känt varumärke, sedan dess har det inte hänt mycket designmässigt
Chran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 22:40 #18
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

har nån nått exempel på en dålig förnyelse av en webbsida? har försökt komma på nån men inte hittat nån som misslyckats?....

hmm... oki räkna då inte med aftonbladet tack!
Oläst 2009-02-14, 01:10 #19
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Citat:
Originally posted by -studiox@Feb 13 2009, 21:54
Citat:

trams vilken jämförelse...ja jag hade inte handlat i den affären om den hade sett ut så sen 80talet...
herregud...

Nu har faktiskt inte blocket funnits sedan 80-talet (på tal om dåliga jämförelser) Blocket grunades 1991. Hur många procent tror ni att blocket skulle öka sin försäljning om dom ändrade sin design då? 200%, 100%, 50% eller 0%
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-14, 09:37 #20
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by biokonsult@Feb 13 2009, 22:40
har nån nått exempel på en dålig förnyelse av en webbsida? har försökt komma på nån men inte hittat nån som misslyckats?....
hmm... oki räkna då inte med aftonbladet tack
En webbsida som aldrig lyckats med sin design är huvudsidan för UN.org.
Jag förstår inte varför en sådan stor organisation inte förbättrar sin design så den blir mer enhetlig, användarvänlig och trivsam. De borde tjäna på att folk besöker sidan och tar del av informationen som finns där.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017