FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har använt CMS Made simple under två projekt nu, och gillar det inte riktigt, tanken är god. Men att behöva redigera alla templates direkt i databasen via admingränssnittet gillar jag inte. Samma sak med Smarty, har aldrig varit något större fan av det.
Har provat Drupal en del, lutar åt att det blir det eller modx i fortsättningen. Använder just nu Wordpress i ett annat projekt, funkar riktigt bra faktiskt. Första gången jag använder det utanför en "blogg" så att säga och mer som ett CMS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Men hur mycket jobb är det med at använda Wordpress som CMS för en större sajt med flera redaktörer, 10000+ unika i veckan och många artiklar.
Hur mycket jobb är det att rodda ihop en sån sajt, bara mav vet hur man vill ha det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar! Riktigt fint!
Började med joomla men även o jag som är kunnig kunde efter ett par dagars studerande sätta mig in i de så kommer slutkunden aldrig kunna använda det. Så då har jag gått över till modx som kanske inte alls är lika kraftfullt men fungerar klockrent än så länge. Det ända dåliga är väl att pluginen och modulerna är inte klockrena om man säger så utan det blir nog att man utvecklar egna sådana. Wordpress är ett alternativ men förtillfället känns det för "bloggit" Kom gärna med fler förslag om ni kommer på något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag föredrar Wordpress för små sajter och bloggar, Typo3 för medelstora och stora sajter, samt MediaWiki för wikis.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
paddan1983: Lite rörig administration, men härlig kodbas. Risken finns att det är för svårhanterlig administration för slutanvändaren...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gillar modx, och administrationen är rätt intuitiv efter man kommit över tröskeln. Jag vet att en del tycker den känns konstig i början, men som sagt att jobba med innehåll i en MODx sajt är tämligen simpelt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder mig uteslutande av cmsmadesimple. Det är enkelt att använda och komma in i plus att det finns en väldigt aktiv community runt om man stöter på problem. Att redigera templates och CSS (utseende och layout) via administrationssidorna ser jag bara som positivt då jag kan fixa och dona med hemsidorna varsomhelt bara jag får tillgång till internet och en dator, t.o.m. på biblioteket...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|