FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Och jag kan bara hålla med Magnus att det är skönt att sidor som denna blir bannade, lite renare SERP helt enkelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Men skäms Du inte att sitta och gnälla?
Det finns ju noll innehåll förutom annonser! Synd om dem som blir lurade till sidorna..... Hoppas inte Google fortsätter låta sig luras! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med Magnus A,
Brottas dagligen med sidor som bara innehåller adsense skräp och gör det svårt för vanliga dödliga som faktiskt optimerar "by the book" i hopp om att gud skickar mig till himlen och inte helvetet. Och så försöker nån %%&& att få hjälp hur man kan göra det bättre.. suck. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
...fast trots min otydlighet lyckades du ju hitta till sidan själv. http://xxx.kommunnamn.kommun.se/?language=swedish http://xxx.kommunnamn.kommun.se/?lan...&letter=U&ll=U |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Bättring är på väg
![]() Arbeta hårdare helt enkelt. Om detta ska bli en moralfråga, så är jag öppen att anta utmaningen, varsågod för den som vill/vågar att kasta hansken och öppna en ny tråd om moral ![]() Förstår inte dilemmat som nämns med xxx och www.kommunnman osv. Fullt normal tanke, tycker jag. Jag måste ju låta besökaren hitta sin kommunsida hos mig på ett smidigt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med de flesta angående annonsbiten men det är egentligen skit samma och knappast värt att kommentera om och om igen vilket en del tydligen tycker är underhållande.
Du inser säkert vid det här laget vad problemet med din sajt är. Jag anser dock inte att Google eller någon annan tjänst bör plocka bort resultat i sökmotorn utan låta användarna styra resultaten i så hög utsträckning som möjligt. Det finns t.ex. en hel del sidor på Wikipedia som suger rejält men ändå hamnar överst i Google. Sidor utan vettigt innehåll kommer att sållas bort alltmer av användarna ju längre tiden går. Jag tycker personligen inte det är helt lyckat att skapa sidor liknande denna som kan misstas för offentliga sidor. Däremot anser jag inte att människor överlag är så korkade att de inte inser detta när de besöker sidan. Att sätta sig över den stora massans intelligens på det sättet är ganska poppis både från offentligt håll, akademiskt utbildade och här på forumet.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är tre(!) annonselement staplade på varran, efter det kommer det ett alfabetiskt index. Förhållandet här mellan innehåll och annonser är 100 mot 0 (Däremot har du ju ditt index). Sen kan man klicka på en bokstav, exempelvis C, då får du uppe ett litet C i toppen och till höger för att visa att du är inne på C. En sida som förövrigt är tom då det inte finns några kommuner på C, varför ska man öht kunna klicka på C? Klickar man på en bokstav där det finns kommuner, exempelvis U, så får du upp en mager lista som lägger sig under alltihopa. Sitter man på en liten skärm ser man knappt att det kommer upp något innehåll där. Däremot tror jag att många användare tar dina annonser som en del av ditt index. Det här var bara ett lite exempel och jag skulle kunna ta upp många fel, men det känns onödigt. Det är uppenbart att sidan är gjord för AdSense och inte för dina besökare. Huruvida det är moraliskt eller inte lägger jag ingen värdering i, men det är pinsamt att du blir upprörd av att Google motarbetar dig. TTdesire: Det här tycker jag är ett klockrent exempel där Google agerar helt rätt (om det nu visar sig att de är de som slängt ut sidor ur indexet). Skulle du som annonsör vilja betala för trafik från en sida där 90% av användarna praktiskt taget blivit lurade till din sida (dvs extremt lågkvalitativ trafik med hög avvisningsfrekvens och låg konverteringsgrad)? Det skulle inte jag. Google har all rätt i världen att bestämma vad som ska finnas i deras index och ännu större rätt att bestämma vilka som ska få vara med i deras annonsnätverk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Rubriken på tråden känns ju oerhört högtravande, inte minst eftersom den efterföljande debatten helt går ts över huvudet, oavsett om det gäller tekniska eller moraliska frågor.
Självklart handlar det om egenreklam, ts har skapat åtminstone 2 trådar om sin egen site och försöker hävda något slags allmänintresse, om detta allmänintresse verkligen förelåg så borde ju debatten dyka upp från annat håll. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|