FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Törs du ställa frågorna här så kanske vi kan svara på dem? om det är frågor somdu vill ha garanti på riktigheten av så måste du nog bli kund hos redovisningsbyrn så de kan debitera dig för svaren.
De har ju försäkringar som täcker fel i deras rådgivning, men det gäller bara om kunden betalar... Moment 22, jag vet.... Prova om vi kan hjälpa till och var mycket konkret i dina frågor så blir svaren mer konkreta.... Vissa konkretafrågor kan man få svar från skattmasen på, men de mste varahelt konkreta och de måste gälla skatt, inte redovisningsprinciper. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
ConnyWesth: Många av de frågorna jag undrar över har du redan svarat på... men jag vill ha svar på samma frågor från en revisor också, för att få det 100% korrekt!
Jag hoppas verkligen inte att jag behöver bli kund för att få svar på några frågor. Men betala för mig förstår jag att jag kan komma att behöva. Därför ber jag igen.. finns det någon som kan tipsa om nån i Stockholmsområdet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Ring vilken redovisningsbyrå du än kan hitta. Var rak och
säg vad det gäller och erbjud att betala för besväret. Om du ringer behöver det väl inte vara i Sthlm? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
En kompis kör med LRF (mitt inne i storstan!) och tycker att de har en sund inställning till småföretagare. Annars är det väl så att byråerna haft bra ingång på nya kunder fram till nu, vilket gör dem lite mätta och slöa. Ett par års lågkonjunktur kan nog vara bra för att öka hungern lite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
OK!
Kontaktade en byrå som kunde svara på frågor för 1400kr exkl. moms /timmen. Någon som vet nån byrå som kan svara på frågor gällande redovisnings- och skatteaspekter för en lite mindre summa? Vore grymt! ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|