FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag delar Connys åsikt om både SEB och Handelsbanken.
SEB har ju ett speciellt konto för Enskilda företag som de vann pris för. Det skall också vara gratis första året. Har ej testat själv dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi kör Nordea i vårt företag. Privat använder vi olika
banker och därför fungerade Nordea som en "neutral" grund. Det andra avgörande skälet var att min kompanjon kände en trevlig dam där som givetvis blev vår kontaktperson. Så om ni har någon kontakt på en bank – kör på den. Skillnaderna upplever jag inte är så gigantiska mellan de olika. De erbjuder nu alla sparkonton för företag med ett par procents ränta, och skillnaderna i års- avgifter är faktiskt marginella. 400 kr eller 1200 kr på ett år för ett företag kan tyckas mycket i början, men när man väl kommit igång så lägger man betydligt mer än så på mobiltelefonen – varje månad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Nackdelen vi hade med Nordea var att de ville ha betlat för att se transaktioner äldre än 3 månader på vårt företagskonto.
Det kanske är ändrat nu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Nordea visar 13 månader tillbaka i Plusgirots
internetbank. Kostar ingenting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det var inte Plusgirot vi hade det var vanliga företagskontot med ett PG/BG knutet till företagskontot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har företagskonto hos Swedbank. Bokade in ett möte och fick sitta ner och kort berätta vad jag gör, inte babbla om min affärsidé osv. Sen var det skriva under pappren och poff så var det done. Mkt najs!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Det har blivit ett antal rundor med Swedbank här i stan, nu senast satte vi upp konto och bankgiro via mail. Bankkillen skrev ut alla papper och skickade på posten, jag skrev under och skickade tillbaks.
Smidigt som tusan. Tror vi betalar 750:- / år för internetbank, konto, betaltjänst + bankgiro för inkommande inbetalningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Stämmer nog bra Anders, betalar även jag runt 750kr för dessa tjänster. Dock har jag inte bankgiro. Smidigt är bara förnamnet. Sen gillar jag Swedbank lite extra, de bjöd även på 1 000kr att använda till Google AdSense.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag valde att sätta upp mitt företagskonto i mitt privatkonto på swebank, sedan kopplade jag ett bankgiro till företagskontot. skaffade även ett företagskort.
tycker det e smidigt att ha samma dosa till allt. detta betalade jag dessutom bara ca 300 kr för istället för 750 kr. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|