FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Känns som om det är gjort för att mjölka pengar ur webmasters... det är ju ingen jätte summa men för mig är det totalt värdelöst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Torde inte tillföra ett jota.
Det dräller av certiferingar som inte tillför någonting i princip, och sedan finns det några andra som är bra ety de är allmänt vedertagna och ibland understödda av myndigheter och branschorganisationer. Att skapa nya certiferingar för hemsidor är dock ganska meningslöst i mina ögon...
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
EV ( Extended validation ) SSL cert ? billigt och bra, och finns redan inbyggt i Firefox och Explorer
![]() Dock är väll inte det riktigt samma sak som det pratas om ovan. men nästan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kommer floppa rejält men kanske lyckas de lura några och tjäna några kronor innan de ger upp idén. Det som skulle vara intressant är någon form av statlig certifiering men så länge staten måste vara 110% politiskt korrekt kommer det också vara tämligen ointressant.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Ja, det här känns bara som att de försöker få ut så mycket pengar som möjligt av det. Om det hade varit någorlunda seriöst hade de ju kunnat ställa i alla fall något krav på sidans säkerhet. Nu är det ju bara etiska krav som vem som helst kan följa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
|||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med DistansData mfl. Detta blir en tandlös tiger, eftersom de inte tillr tydligt visar vad som är målsättningen, tjäna pengar eller verkligen på allvar lösa problemet. Tror det måste vara helt ideellt för att tas på allvar av alla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så vem ska ge Bitos en fin stämpel då?
Det verkar helt oseriöst med de anslutningspriserna. Nej hällre har min butik goda vitsord på några forum en min månadskassa på ett av Bitos bankkonto. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror inte heller på den här typen av certifiering. Ännu en organisation som försöker tjäna pengar på sajter.
Tror man att en sajt är oseriös, besök en annan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|