FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Eftersom egenreklam inte är tillåtet, och mina associationer automatiskt går till patrikweb här på forumet (som är bäst på allt, erbjuder dom absolut bästa tjänsterna till dom absolut bästa priserna, med bäst villkor) så tycker jag du ska kontakta honom...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Är det inte så att man måste ha en Rack-server för CO-location också? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du kan välja egen server eller virtuell server. Co-location startavgift 495 SEK + från 1095 SEK/mån. Dedicerad server startavgift 2995 SEK + 1995 SEK/månad. Virtuell server Startavgift 695 SEK + 595 SEK/månad. http://www.fsdata.se/ Dedicerad server kostar från 395 SEK/mån. För att ta ett exempel i högen, det finns många fler... Att köpa in hårdvara själv och skapa en serverhall på egen bekostnad är svindyrt, bättre då att hyra kapacitet av en professonell serverhall för en bråkdel av kostnaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej. Tack för hjälpen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du ska drifta allt i egen regi kommer dessutom frågan om övervakning av servrarna. Du vill förmodligen göra något annat än att alltid hålla koll på dina servrar. Det finns möjlighet att få med de tjänsterna hos en del leverantörer också.
Det finns ingen anledning i världen att hålla på med egna servrar hemma... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är många som föreslår stora lösningar. Du föreslår själv att köpa en server för 6000 kronor. Kostnaden för VPS eller dedikerad brukar innebär uppstartskostnader och ibland bindningstid på några månader, ofta med minsta totalkostnad på ett par tusen kronor.
Att göra något av ovanstående är inte realistiskt med ett projekt som är i "tänkt"-fasen. Det är pengar i sjön för ett sådant projekt. Varför? Majoriteten av de webbtjänster som startas eller tänkt startas kommer aldrig att genomföras. Anledningarna kan för att de inte blir genomförda eller får så många användare som du tänkter dig är många, t.ex.: -programmeringen fungerar inte, -dålig idé och genomförande (inga användare) och -brist på kapital. Det ter sig därav i mina ögon onödigt att ens fundera på vilken serverlösning man bör välja. Att kommersialiseringen skulle innebära ett hinder för att köra sidan hemifrån ser jag inte. Detta då kostnaden för de webbhotellstjänster du behöver kommer överstiga intäkterna med råge, därav bör du börja smått hemma. När tjänsten sedan fungerar och du har fått något gott omdöme och några användare, då bör du fundera på att skaffa webbhotellstjänster - och börja då smått med minsta möjliga skalbara lösning. Har du ständigt nya webbtjänster i pipeline eller många andra webbtjänster som redan är i bruk, då kanske dedikerad eller VPS redan passar. Det är också inte proportioneligt att köra något hemma om du satsar mycket resurser på att utveckla tjänsten. När tjänsten väl har användare och den ska vara seriös, då är hemmaserver inget alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
De här tyckte jag var ett vettigt och bra förslag, tack för det! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Svårt att utveckla så mycket när man inte har något bredband hemma.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|