FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du bör ta reda på var din designer fick alla bilder från, jag misstänker att han helt enkelt snodde deras bakgrund, om din designer kan visa att alla bilder är skapade av honom eller köpta så anser jag nog att det är grönt ljus, men så fort du såg din designers design så måste du ju ha fattat att han antingen snodde Gent's bakgrund och innan du la upp sidan borde du ha ifrågasatt var bilden kommer ifrån. Trots vad många tror så är inte allt på Internet gratis :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ser klart ut som en kopia i mina ögon. Med all säkerhet så tittade ni på deras sida och kopierade designen när ni byggde eran. Ur den synpunkten skulle jag jobba på att ändra designen till en egen och unik för att slippa problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Jag tycker visserligen att layouten påminner starkt om gents.se men som andra skrivit ovan så beror det på om det är kopierat från deras site eller om det är en generell mall med några ändringar och tillägg som följer med designverktyget. Fråga webdesigners som ni anlitade! Det är en vanlig design så vitt jag kan se, inget märkvärdigt eller uniktpå något sätt, annat än att färgvalet är väl lite för lika varandra.
Gents site ser inte så där unik ut så jag är övetygad om att de inte skulle vinna en rättegång. Snarare vill jag se det så här, försök att göra er website lite bättre, det är inte så svårt. Men Gents krav verkar orimliga eftersom de kräver att ni ska stänga ned eran business helt, det är ett orimligt krav och kan ignoreras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Antar att Gents inte har sökt mönsterskydd på sin sajt, och då blir det svårt för dom. Men nu har du medgett att du använt gents som förlaga, hade programmeraren svurit på sin mormors oskuld att han aldrig sett gents så hade det varit en annan sak.
Mitt råd blir ändå att svara avvisande och medge inget alls. Framhärdar de så kontakta juridisk kompetens för råd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
de har några drag, men de är knappast lika. Varukorgen m.m. är väl likt, men hallå? bara för ni använt lite av samma struktur är det inte olagligt för det.
Ni kan helt vara lugna, ja känner en snubbe på patentverket och de brukar endast gå till domstol om det är kopierat material. Men ni har utgått från deras sida kanske som en mall, och använt det för att återskapa något nytt. De har ingen chans.. sen är det inte alls samma bakgrundsbild: http://gents.se/images/background.gif http://www.exclusiveshavings.se/skins/basi...r/images/bg.jpg kolla noga så ser ni. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
Edit: För att svara på den ursprungliga frågan så har Gents förmodligen inte mycket att hämta vid en tvist. Men en lite mer originell och unik design bör ni nog satsa på i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hallå, du har rippat din konkurrents design??? Detta är inte Flashback utan Webmasternetwork.
Dagens råd: Gör en egen design och be om ursäkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Du skall jämföra: ![]() ![]() det är det samma bild, fast med annan färgnyans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du tittar noga, så ser du att det inte är samma bild, fast mönstermässigt väldigt lika.
Jag har absolut inte haft för avsikt att kopiera en konkurrents sida/layout - jag ser inte ens Gents som en konkurrent. När min programmerare/designer ville veta vilka sajter jag tyckte var snygga så fick han en handfull. Själv tycker jag designen är väldigt olik och förstår inte vad gnället är om. Jag vet inte hur ni gör när ni tar fram ny design, men visst letar ni väl inspirationskällor? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||