FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Testa detta:
Kod:
NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *:80> ServerName example.org ServerAlias www.example.org ServerAdmin root@localhost DocumentRoot "C:\wamp\example.org" <Directory "C:\wamp\example.org"> Options FollowSymLinks MultiViews Order allow,deny allow from all </Directory> </VirtualHost> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man måste starta om apache-tjänsten också. Lätt att glömma.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
EDIT: Glömde bort att du kör windows, ingen aning om var den loggar då. Testa Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tror jag vet vad som är fel. När man aktiverar virutella hosts så kommer första virutella att bli default webben så det brukar vara klokt att konfigurea upp båda webbarna som virutal hosts.
NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *:80> ServerName example.org ServerAlias www.example.org ServerAdmin root@localhost DocumentRoot "C:\wamp\example.org" <Directory "C:\wamp\example.org"> Options FollowSymLinks MultiViews Order allow,deny allow from all </Directory> </VirtualHost> <VirtualHost *:80> ServerName example2.org ServerAlias www.example2.org ServerAdmin root@localhost DocumentRoot "C:\wamp\example2.org" <Directory "C:\wamp\example2.org"> Options FollowSymLinks MultiViews Order allow,deny allow from all </Directory> </VirtualHost> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack så mycket, fick det att fungera nu
![]() Har dock ett problem, det verkar inte som om vhosts, annat än huvuddomänen läser mina htaccess filer, endast vettiga permalinks fungerar på huvuddomänen, inte på dom övriga vhostarna. Någon som vet detta problemet med? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
AllowOverride All i Directory- deklarationen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Fungerade perfekt
Tack så jättemycket för hjälpen allihopa ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok nu har jag sumpat det, råkade kopiera över den httpd filen som fungerade så perfekt för mina vhosts, försöker bygga upp den igen men det som strular nu är återigen att permalinks inte fungerar.
Såhär ser det ut nu, borde vara rätt? Kod:
NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *:80> ServerName rogatio.com ServerAlias www.rogatio.com ServerAdmin root@localhost DocumentRoot "C:\www\www" <Directory "C:\www\www"> Options FollowSymLinks MultiViews Order allow,deny allow from all AllowOverride All </Directory> </VirtualHost> NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *:80> ServerName speedrevision.se ServerAlias www.speedrevision.se ServerAdmin root@localhost DocumentRoot "C:\www\speedrevision" <Directory "C:\www\speedrevision"> AllowOverride All Options FollowSymLinks MultiViews Order allow,deny allow from all </Directory> </VirtualHost> |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|