FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sedan den 2:a december har jag sett en minskning rent generellt när jag tittar på Sid-eCPM. Minskningen är ca 0.50 US$ Har ganska många annonser ute.
Jag läste på en annan sajt att det har börjat bli vanligt med adsense-spammare. Som lägger ut nya annonser hela tiden för lägsta möjliga kostnad. Det går inte att spärra för det kommer nya domäner och annonser varje dag. Vet inte om det påverkar. Jag har inte sett det själv. Vet inte om det förekommer i Sverige (än). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det e sjukt va min adsense intäkter har ökat dom senaste 20 dagarna, ligger på ca 40% ökning nu
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror nedgången kan bero på vilken målgrupp sidan inriktar sig till.
Jag har märkt att adsense numera servar sina ads från "googleads.g.doubleclick.net" istället för "googlesyndication.com". Och jag vet med mig att Doubleclick.net, är bland det första folk filtrerar i sina adblockers, vilket jag också ta tolka/urskilja av min egen adsense-statistik. Jag har också läst på andra forum, att folk numera upplever en viss fördröjning av annonserna (någon sekund), och jag måste säga att jag delar den uppfattningen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|