FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan ju förvisso parsa din sida server-side och skapa en bild och en image-map. Men det blir alldeles för mycket arbete för att någon ska orka göra det. Och så är det väldigt begränsat också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns en lösning som fungerar. Skapa flera lager av text ovanpå varandra. Tex var 3:e bokstav visas i varje lager. Man kan kopiera hela sidan men det är svårt att ändra något.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
För att se hur smidigt du kan kopiera den parsade källkoden i en "krypterad html" med verktyget du nämner räcker det med du laddar ner firebug och kopierar body-taggen (aktivera, inspect, högerklicka på body, copy innerhtml). Många har tänkt som dig, länge, men det finns gott om anledningar till att ingen seriös sida försöker skydda sin HTML eller CSS.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Allting som går att tolka i en dator går att kopiera. Visst kan lite kopieringsskydd och krypteringar göra det svårare, men det gör även legitimt bruk svårare.
Vad händer tex om man inte ha JS aktivt, surfar från mobil etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Svaret jag fick av "TeleportPro"-företaget
-------------------------------------------------------------------------------------------------- Sam, By default, Teleport will obey disallow directives in a robots.txt file that are addressed to any client with a name containing the word "teleport" (case-insensitive). If you need help using the robots.txt system, please visit www.robotstxt.org. Another mechanism you can use is to hide links to files using scripts that are more complicated than Teleport can process. An example would be to convert <a href=file.htm> into <a href=javascript:window.open('file'+'.htm')>. Finally, you can always prevent Teleport (or anyone) from accessing part of your site by requiring authentication. Thanks, ____________________________________ Tennyson Maxwell Information Systems, Inc. http://www.tenmax.com +1 323-661-8834 +1 815-461-9518 fax [email protected] ____________________________________ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller faktiskt med alla som har skrivit "kan man se det så kan man kopiera det". Syftet med sökandet efter en lösning är att hindra folk från att se endast min .css fil.
Nu har jag hittat lösningen. TeleportPro/WebCopyer med flera söker igenom & laddar hem länkarna från websidan, som de anser vara under samma domännamn. Läsningen för mitt problem ser så här ut: skapa en encrypted .js fil som jag kallar på istället för den vanliga .css, .js filen är länkad till .css filen. TeleportPro ser endast länken till .js filen och därmed laddar hem endast denna, och min .css är bevarad i ett hörn. Fungerade perfekt igår när jag provade. Den ecrypterade .js filen består nästan av massa "fyrkanter" och det krävs nog väldigt mycket att decryptera den för att se den rätta länken! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||