Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Pizza.nu säljs för 99 500 000:-

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-19, 12:57 #11
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Asså det är fan jävligt smart att lägga ut en sån där annons för det blir ALLTID en massa snack om det - extra reklam.
Jimpsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-19, 14:16 #12
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag är villig att hålla med Rokkan1 om att det är en kostnadseffektiv reklamkampanj för innehavarna - en bred målgrupp från landets alla hörn ser annonsen och det är väl ganska troligt att en och annan vill testa tjänsten.

"kanske jag ska ta och rida på den vågen och annonsera ut [pizzerior . nu] för en betydligt lägre slant..?"
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-19, 14:42 #13
nukems avatar
nukem nukem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
nukem nukem är inte uppkopplad
Medlem
nukems avatar

Reg.datum: Apr 2007
black hat ? =)
nukem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-19, 19:56 #14
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Alla pizzor som görs i sverige under XX år lär inte komma upp i den summan ens :P
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-20, 16:29 #15
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Nog borde det bakas mer än 10.000 pizzor per dag i Sverige så på ett år når man nog minst den summan om man räknar på totalpriset.

Skulle man få 5:- i förmedlingsavgift per pizza så skulle domänkostnaden vara betald efter 5,5 år (om man inte behöver låna kapitalet).

Men då gäller det att skapa ett slags hemnet av domänen så att alla pizzor som säljs måste gå via den.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-20, 19:21 #16
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by Network@Oct 19 2008, 12:52
Dom kanske skulle kontakta just-eat.se eller onlinepizza.se och höra om det finns intresse. Men med en prislapp på 99.5 millar, blir det kan nog bli svårt.
en intressant detalj
jag blev för några månader sedan obedd att kolla på bla onlinepizza för att utvärdera tjänsten och se om den skulle kunna göras bättre,smartare och billigare för restaurangerna (vilket var svårt med ingånsvärdet "kolla på den här sidan och fundera på vad det skulle kosta att bygga nåt liknande")

nåväl, jag noterade då att både pizza.nu och onlinepizza.se verkar ha samma restauranger anslutna på många orter

kolla tex
http://onlinepizza.se/Norrkoping/
och
http://www.pizza.nu/index.php?option...ipality&id=581

Delar dessa 2 siter system eller måste de stackars Pizzabagarna hålla koll på 2 olika onlinesystem+vanliga kunder + telefonbeställningar
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-23, 14:24 #17
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Originally posted by petlin@Oct 20 2008, 16:29

Men då gäller det att skapa ett slags hemnet av domänen så att alla pizzor som säljs måste gå via den. *
Och det tror du skulle fungera va?
Yeah right.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-24, 06:58 #18
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by BarateaU@Oct 19 2008, 19:56
Alla pizzor som görs i sverige under XX år lär inte komma upp i den summan ens :P
Med tanke på 98% av alla pizzor som görs i Sverige , dels smackar äckligt och sedan tro jag inte pizzerna vill finns i online system, lite för lätt för skatt massen och sparka in dörren och skön taxera pizza bagarna, om det finns loggar på vad som beställs. Då pizza näringen står för stor del av Sveriges svarta marknad ..

Sedan känns tjänsten ganska värdelös, eftersom man inser ganska snart vilka pizzia muppar som kan laga pizza, då kan man lika bra ringa till dem.

Jag är negativ..:-)
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-24, 09:21 #19
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2008
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar

Reg.datum: Jul 2008
En kompis som bor ett par kvarter bort från mig sa att just-eat hade tagit över hans lokal pizzeria, och att man nu inte kunde ringa och beställa utan var tvungen att beställa online så levererades pizzan till dörren. Om pizza.nu har samma "kedja" så blir priset mer förklarligt.
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-26, 14:41 #20
larserik larserik är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Oct 2008
larserik larserik är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Oct 2008
Tack för att ni så snällt plockade upp denna passning! Genom annonsen har både investerare och mediapartners hört av sig och nya beställare har fått upp ögonen för tjänsten Pizza.nu. Dessutom har som Rokkan1 påpekade ni och andra skrivit om sidan.

Det är självklart inte trafiken och reklam på webbplatsen som är grund för värdering på en sida som denna. Som BarateaU och petlin diskuterade är det antalet förmedlade pizzor (och annan mat) samt potentialen som är den stora delen.

Det finns ca 4000 pizzerior i Sverige, om en pizzeria bara säljer pizza måste de sälja ca 70 pizzor om dagen för att gå runt. Det blir något mer än 10 000 per dag

Nu säljer pizzeriorna inte bara pizza men Pizza.nu förmedlar även beställningar av kebab, hamburgare och sallader m.m. från pizzeriorna. Utöver det finns även ett antal restauranger som har sushi, indiskt och thai anslutit sig till tjänsten. Drygt 100 restauranger är anslutna från Ystad till Haparanda och det kommer flera nya varje vecka.

Några av pizzeriorna som är anslutna är till och med renodlade nätbeställningspizzerior som enbart tar emot beställning online som Network beskriver.

Klein var lite negativ till tjänsten. Idag söndag är det dock många som uppskattar tjänsten. Lite bakis, inga kontanter hemma då kan man beställa pizzan på nätet och betala med kort exempelvis.

Lars-Erik
Pizza.nu
larserik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017