FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Asså det är fan jävligt smart att lägga ut en sån där annons för det blir ALLTID en massa snack om det - extra reklam.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är villig att hålla med Rokkan1 om att det är en kostnadseffektiv reklamkampanj för innehavarna - en bred målgrupp från landets alla hörn ser annonsen och det är väl ganska troligt att en och annan vill testa tjänsten.
"kanske jag ska ta och rida på den vågen och annonsera ut [pizzerior . nu] för en betydligt lägre slant..?" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
black hat ? =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Alla pizzor som görs i sverige under XX år lär inte komma upp i den summan ens :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Nog borde det bakas mer än 10.000 pizzor per dag i Sverige så på ett år når man nog minst den summan om man räknar på totalpriset.
Skulle man få 5:- i förmedlingsavgift per pizza så skulle domänkostnaden vara betald efter 5,5 år (om man inte behöver låna kapitalet). Men då gäller det att skapa ett slags hemnet av domänen så att alla pizzor som säljs måste gå via den. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
jag blev för några månader sedan obedd att kolla på bla onlinepizza för att utvärdera tjänsten och se om den skulle kunna göras bättre,smartare och billigare för restaurangerna (vilket var svårt med ingånsvärdet "kolla på den här sidan och fundera på vad det skulle kosta att bygga nåt liknande") nåväl, jag noterade då att både pizza.nu och onlinepizza.se verkar ha samma restauranger anslutna på många orter kolla tex http://onlinepizza.se/Norrkoping/ och http://www.pizza.nu/index.php?option...ipality&id=581 Delar dessa 2 siter system eller måste de stackars Pizzabagarna hålla koll på 2 olika onlinesystem+vanliga kunder + telefonbeställningar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Yeah right. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan känns tjänsten ganska värdelös, eftersom man inser ganska snart vilka pizzia muppar som kan laga pizza, då kan man lika bra ringa till dem. Jag är negativ..:-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En kompis som bor ett par kvarter bort från mig sa att just-eat hade tagit över hans lokal pizzeria, och att man nu inte kunde ringa och beställa utan var tvungen att beställa online så levererades pizzan till dörren. Om pizza.nu har samma "kedja" så blir priset mer förklarligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Tack för att ni så snällt plockade upp denna passning! Genom annonsen har både investerare och mediapartners hört av sig och nya beställare har fått upp ögonen för tjänsten Pizza.nu. Dessutom har som Rokkan1 påpekade ni och andra skrivit om sidan.
Det är självklart inte trafiken och reklam på webbplatsen som är grund för värdering på en sida som denna. Som BarateaU och petlin diskuterade är det antalet förmedlade pizzor (och annan mat) samt potentialen som är den stora delen. Det finns ca 4000 pizzerior i Sverige, om en pizzeria bara säljer pizza måste de sälja ca 70 pizzor om dagen för att gå runt. Det blir något mer än 10 000 per dag ![]() Nu säljer pizzeriorna inte bara pizza men Pizza.nu förmedlar även beställningar av kebab, hamburgare och sallader m.m. från pizzeriorna. Utöver det finns även ett antal restauranger som har sushi, indiskt och thai anslutit sig till tjänsten. Drygt 100 restauranger är anslutna från Ystad till Haparanda och det kommer flera nya varje vecka. Några av pizzeriorna som är anslutna är till och med renodlade nätbeställningspizzerior som enbart tar emot beställning online som Network beskriver. Klein var lite negativ till tjänsten. Idag söndag är det dock många som uppskattar tjänsten. Lite bakis, inga kontanter hemma då kan man beställa pizzan på nätet och betala med kort exempelvis. Lars-Erik Pizza.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|