FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det råder en rätt hög konkurrens mellan de större ombuden, man räknar med att den förlust man gör genom att sälja domänerna billigare än de 120 kr exl moms som registreringen kostar för ombuden hos .se kompenseras med tilläggstjänster som e-post och webbhotell.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Omforumelerar flummig fråga till nedan:
-"brukar priset på nyregistrering av .SE vara väldigt nedsatt under vissa perioder, tex december månad?" Dvs om jag har en hög domäner jag vill nyregga, är det lönt att avvakta till december om jag inte tror dom reggas av annan part? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Visserligen finns det en rad webbhotell och domänombud som kivas om att vara "billigast", men den sk "Julrean" har inget med det att göra.
I oktober 2006 (har för mig att det var 12:e eller 13:e) så gick .SE ut med ett erbjudande till sina ombud om att det fram till årets slut var kostnadsfritt att registrera IDN-domäner, somliga av .SE´s ombud förlängde detta "gratis" ut mot slutkunden (medan andra rabatterade eller höll normalt pris under denna period). Orsaken till IDN-kampanjen var att ge styrka åt att Microsoft dagarna innan hade släppt Internet Explorer 7 som hade inbyggt stöd för IDN-domäner (till skillnad från tidigare versioner som behövt plugins för att klara IDN). .SE begränsade "gratis" en tid senare till maximalt 3000 gratis .se-domäner per slutkund.. 2007 kom ett annat erbjudande gentemot ombuden - och precis som året innan var det vissa ombud som förlängde rabatten gentemot slutkunderna - andra inte. Jag är själv osäker på hur rabatten var formulerad, men vet att bla Binero gav bort 1 domän och höll en prisnivå på 19 sek på domänerna #2-100, medan Loopia har jag för mig tog 19 sek upp till 100 st. Vet att det var några till som jag inte kommer ihåg nu. Att .SE gör "någon typ" av kampanj gentemot ombuden även detta årsslut, tror jag att man kan förvänta sig, sen "vilka" ombud som förlänger kampanjen mot slutkunder är ju dock inte säkert, inte heller om det handlar om prissänkningar som förra året. Så är det "viktiga" domäner bör du kanske inte riskera att chansa - annars är det bara att vänta och se om eller vad det blir för "registreringsmotiverande insats" .SE bidrar med i år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
InternetSweden: Tackar för ett mkt givande svar!
Reggar vissa och avvaktar kallt till eventuell rea map resten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Tycka vad man vill om argumenten och dagens pris, men vi går succesivt mot en mindre kostsam nivå. Sen tycker jag att man ska komma ihåg att fram till årsskiftet går det inte att registrera genom .SE direkt, utan endast genom ombud - ombuden har ett gemensamt pris för .se-domäner. De väljer sedan vilken prissättning de själva vill sätta gentemot slutkunden. Detta varierar från en knapp hundralapp till flera tusen kronor. |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|