FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag betalade med Internetbanken och fick kvitto via en kvittenssida från bolagsverket..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Man kan ju inte komma till Skatteverket och säga, nä, men alla vet ju att en liter mjölk kostar 9 spänn, så jag struntade i kvittot. Glöm inte heller att bokförningen ska sparas i 10 år, hur enkelt är det att "bevisa" att Bolagsverket tog just 800:- om 9 år och 11 månader vid en revision? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu är ju inte skatteverket kanske kända för sin smidigthet och visst skall man ha respekt, men till och med skatteverket skriver att en bokföringsorder är ok om en verklig verifikation på något sätt saknas (http://www.skatteverket.se/fordigsom...580002614.html).
Nyckeln till en lyckad bokföringsorder är att det är ytterst få per år (alltså inte veckans kaffemjölk 52ggr på ett år) och att de bokförs som om en verkligt verifikation funnits. Att göra bokföringsordrar i slutet av året för att man kommer på at man tappat bort ett kvitto är alltså att be om trubbel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart, och i praktiken ser jag det inte som något problem heller.
Men visst skulle kan kunna tycka att de 4-5 egenskapade bokföringsordrarna som vi har avser 2 avgift för utgivningsbevis och registeringsavgift betalda till myndigheter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||