Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bra registrar för svenska och utlänska domäner?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-28, 12:32 #11
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by claeslund@Oct 28 2008, 13:07
Jag ska hjälpa ett statligt företag att samla ihop sina domäner på ett och samma ställe och med möjlighet att peka om namnservrar och få samlingsfaktura.

Då det är ett statligt företag vill jag ha en "stor" leverantör men det största som är ICANN certifierade har alla massa skit på sig. Hade tänkt mig NameISP fast de verkar ju vara rikitigt ute och cykla om man läser detta: http://www.dnzup.se/skojare-scams/299-sver...ud.html#post390 och Domaininfo vet jag sedan tidigare att de suger stort. Nictrade verkar alla hata på internet. Yreg har jag haft att göra med och de är ännu fulare.

Är det någon som vet en riktigt bra registrar som kan hantera alla typer av domäner och har en kontrollpanel och kan samfakturera samt inte är dyrast i världen?

Tack på förhand!
Nictrade, Comitnet och Yreg är alla Stefan B´s företag.

Vilka toppdomäner är det frågan om?
och hur pass många domäner handlar det om?

Vill du inte uppge det i tråden, går det bra att pm:a mig, så ska jag ge lite förslag som du/ni kan kika vidare på.

Men generellt kan jag säga vad gäller din analys av "de stora" ICANN-registrarerna, så delar jag din uppfattning.

Den enda trevliga nyhet på slutet är väl indiska ICANN-registraren DirectI (PUBLIC DOMAIN REGISTRY) som världens 10:e största registrar som stängde ner 175 000 domäner nyligen pga spam och 500K blev av med whois privacy (mer om det finns att läsa på den kortare adressen i min sidfot).
Mot bakgrund av att DirectI "bara" har 1 875 000 registrerade domäner - så är det trots allt en mycket tydlig markering att dom bryr sig. Så det är ju ett tecken i rätt riktning.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-28, 12:41 #12
claeslund claeslund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
claeslund claeslund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Ursprungligen postat av claeslund
Jag ska hjälpa ett statligt företag att samla ihop sina domäner på ett och samma ställe och med möjlighet att peka om namnservrar och få samlingsfaktura.
Då det är ett statligt företag vill jag ha en stor leverantör men det största som är ICANN certifierade har alla massa skit på sig. Hade tänkt mig NameISP fast de verkar ju vara rikitigt ute och cykla om man läser detta: http://www.dnzup.se/skojare-scams/29...d.html#post390 och Domaininfo vet jag sedan tidigare att de suger stort. Nictrade verkar alla hata på internet. Yreg har jag haft att göra med och de är ännu fulare.
Är det någon som vet en riktigt bra registrar som kan hantera alla typer av domäner och har en kontrollpanel och kan samfakturera samt inte är dyrast i världen?
Tack på förhand
Nictrade, Comitnet och Yreg är alla Stefan B´s företag.
Vilka toppdomäner är det frågan om?
och hur pass många domäner handlar det om?
Vill du inte uppge det i tråden, går det bra att pm:a mig, så ska jag ge lite förslag som du/ni kan kika vidare på.
Men generellt kan jag säga vad gäller din analys av de stora ICANN-registrarerna, så delar jag din uppfattning.
Den enda trevliga nyhet på slutet är väl indiska ICANN-registraren DirectI (PUBLIC DOMAIN REGISTRY) som världens 10:e största registrar som stängde ner 175 000 domäner nyligen pga spam och 500K blev av med whois privacy (mer om det finns att läsa på den kortare adressen i min sidfot).
Mot bakgrund av att DirectI bara har 1 875 000 registrerade domäner - så är det trots allt en mycket tydlig markering att dom bryr sig. Så det är ju ett tecken i rätt riktning.
Tack för snabbt svar!

Det gäller inte fasligt många domäner men ca 40-50 st. Toppdomäner: .de .no .dk .com .eu .net .org .se .info .nu är de som jag kan komma på nu.
claeslund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017