FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om ni är privatpersoner så är det ett lagbrott att skicka
obeställd reklam till er. Däremot är det inte straffbart. Jag gjorde en polisanmälan för ett par år sedan, strax efter det blivit olagligt och ett par dagar senare ringde polisen upp mig och förklarade hur det var. Han jämförde det med att gå mot röd gubbe - olagligt men inte straffbart. Ring företaget som spammar. Snacka med dem och förklara hur det ligger till. De kommer bli så förvånade och tagna på sängen att någon ens klagar att de inte vet vad de ska ta sig till. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I ärlighetens namn så är det bästa du kan göra att strunta i det, såvida du inte vill engagera dig i en mer varaktig lösning på problemet. Även om din anmälan mot förmodan skulle leda till att en spammare stoppas så kommer det hundra nya.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Limbino ägs av Mobajl AB. (Vilken typ av företag detta är kan anas av domännamnet ...).
Mobajl AB Anders Peres Karl Gustavsgatan 1A 41125 Göteborg Tel 031-780 70 60 Tel direkt 031-780 70 61 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Banned
|
Anders Perers och Mobalj AB är välkända spammare...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ganska sjukt. Stämmer verkligen detta? Senast redigerad av Geneva den 2009-12-16 klockan 20:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske lönande, såg detta i en annan tråd; "Mobajl AB söker Webbdesigner för heltidstjänst", någon som är intresserad...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Medan vi är på ämnet, jag får e-post reklam från Apple stup i kvart från [email protected], har klickat otaliga gånger på Avregistrera länken och får ett tack meddelande. Några dagar / veckor senare, ett nytt reklamblad från samma address! Så förbannad man blir och jag hittar inte inget sätt att permanent bli av med s¤&!"#. Någon som vet hur man kan få de att sluta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Geneva:
Jepp, så länge inte polisen ljög för mig för ett par år sedan, eller att inte lagen ändrats sen dess. För ett par månader sedan var det ett svenskt företag i Halmstad som spammade sönder min mailbox. Deras spamserver fakkade upp helt och skickade 20+ kopior av precis samma mail innan jag öppnade min mailbox och kunde ringa upp dem. Chefen var på nåt babysim en fredagkväll kl 18:30, men jag brydde mig inte alltför mycket. Han fick dra ihop sitt teknikergäng och efter ett par timmar ringde han och förklarade att det blivit något fel mellan min privata mailserver och deras.. Jag sa bara att ingen annan har lyckats få samma problem.. Ett par dagar senare gjorde de samma sak igen. Jag ringde såklart upp direkt igen och skiten slutade. Sen begärde jag nån form av ersättning och fick lite biocheckar hemskickade. Han tog också bort alla uppgifter de hade på mig. De hade köpt nåt adressregister av nån.. Så, som jag nämnde innan - om ett svenskt företag spammar. Lyft luren och ring. De kommer bli så jäkla paffa att någon ens bryr sig att de inte vet vad de ska säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Haha, det var som fan. Någon som kan bekräfta detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
-> Inställningar -> Vidarebefodra -> Skapa filter -> E-post = [email protected] -> Nästa -> Välj vidarebefodra till = [email protected] (eller någon annan om det studsar) samt klicka i "radera det". Done. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|