FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har Com Hem och hade lite tankar om att styra en projektserver hemifrån.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Ara: mina spelservrar har väldigt många plugins så det blir ett onormalt bandbreddssug |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför skulle man vilja ha en webbserver hemma..? kan förstå lite om man vill ha en testserver hemma men aldrig varför man ska ha en server till 1000 unika besökare om dagen.
Det kan ju inte vara en kostnadsfråga eller? Vanlig "privat" abonnemang för internet har nästan alltid lägsta prioritet rent trafikmässigt därav de låga priserna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Majoriteten av dom stora ISPs har en klausul som säger att man får lov att ha portar öppna utåt som ej är för kommersiellt bruk.
Har stött på en leverantör som inte tillät detta utan mer eller mindre portscannade sina kunder och stängde alla som hade öppna portar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle nog se detta som att du INTE får använda ditt abb på det sätt du tänkt
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Japp, Bahnhofs avtal medger inte andra servrar än rent privata.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör på så länge du tycker det funkar bra, risken att din ISP ska klaga är minimal. För dem är en fildelande kund ett större problem när det gäller utnyttjande av kapacitet.
Jag började med en garderobsserver, gick vidare till webhotell när siten fått lite fart för att sedan byta till colo när jag behövde mer kapacitet. Numera rullar allt på två colo-servrar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Han riskerar desutom att bli av med sitt abbonemang, och har man då låt säga ett x antal "kunder/klienter" så är det inte så roligt längre, Dels börja byta isp, sen peka om alla ip m.m. Men visst vill man riskera sin verksamet så GO FOR IT! Kan säga att du tjänar inget på att köra dem hemma, då det finns billig CO-LO att tillgå där får du desutom fasta ip adresser, Skall man köra småskaligt som ex ett par spelservrar så funkar nog hemmaservrar men i ditt fall skulle jag nog råda dig att skaffa ngt mer permanent. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|