FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kort sagt: Egenlärd
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vill passa på att slå ett slag för universitetsutbildning. Man lär sig en hel del nyttigt tänk som ligger över och bakom själva programmeringen vilket är väldigt bra att ha. Det är mycket teknik och teori som för de flesta tar mycket längre tid att lära sig på egen hand och som gör att man kan designa större projekt på bättre sätt.
Att lära sig funktioner och programmeringsgrunden inom vilket språk det än må vara är ungefär som att lära sig glosor. Man blir sällan en duktig webbutvecklare förrän man kan se den stora helheten. Kan man denna bit ordentligt kan man relativt lätt programmera i vilket språk det än må vara. Detta är det som är styrkan i universitetsutbildningar, oavsett om det gäller data eller något annat och en av de främsta anledningarna till varför utbildade civilingenjörer arbetar inom så vitt skilda områden. Sverige är fortfarande långt framme tvärt emot vad många anser numera.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Självlärd. Har lärt mig det mesta på 2 år (css, xhtml, php, illustrator, photoshop m.m).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Egenlärd vad gäller webbdesign och php/asp och det som hör till.
Läser systemvetenskap där jag håller på med cert inom Java och C#. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
telia.com/~mittförstawebbhotellskonto.
Annica tigers html guide där började det iaf, det var tider det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Något annat viktigt var även UML och tekniker kring programvarukonstruktion. Tyvärr är ofta utbildningarna föråldrade och väldigt inriktade på att: "när du är klar här ska du söka jobb på något storföretag": Jag hoppade av utbildningen efter 1,5år då det bara var fördjupningsgrejer kvar och det ångrar jag inte en sekund att jag gjorde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |