FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett tips dock innan du börja leka med alla knep som alla ger dig, gör en image på hårddisken, och lek med imagen..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Active Partition Recovery kostar inte många dollar och har hjälpt mig att rädda ett gäng diskar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
Tyvärr verk vara ganska vanlig att relativa nya diskar börja drabbas av klick döden (Man hör ett klickade ljud från mekanismen ) , medan hårddiskar som gjordes för 5 -6 år sedan fortfarande fungera.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Något som hjälper ibland för mig när jag får in diskar som spinner med inte lever är att knacka de i bordet, hårt, men inte så hårt att de går sönder.. För det har hänt.
Obs, gör inte det om det är något livsviktigt på den. Lätt att ta i för mkt och då spricker den i 1000 bitar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Rent hårdvarumässiga problem känns inte jättevanliga, inte sen IBM Deathstar-tiden. De dog just klickdöden allt som oftast och det var väl runt 2000 eller kanske lite senare. Men det finns ju alltid risiga serier av diskar.. Har iofs rasat två Maxtor Maxline-diskar senaste åren också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Problemet är väl när man har grejerna i en LVM , då är det lite knepigare att skapa tillbaka data än med NTFS och FAT. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|