Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

knäpp optimist

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-21, 20:15 #11
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Bor man hemma hos sin mamma och äter nudlar är 10-15.000 skitbra. Går även att överleva på 10-15.000 i vinst om man har väldigt låga kostnader privat. Inga problem, men det blir inte så lattjo.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-22, 04:35 #12
lenny46 lenny46 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Nykomling

Tack för alla svar.Bor inte i Sverige så inkomsterna på 10-15.000är mer än
tillräckligt.Har inte för avsikt att spamma.Mina 20 sk huvudbloggar hinner jag med då
jag jobbar mer än heltid med detta(12timmar om dagen)och gillar det,inte ett jobb utan ett kall haha.Har också flera vänner som hjälper till inom de olika ämnena,gratis.Mina problem är så klart alla andra bloggar som av några anses som spambloggar.Måste väl bero på relevans och hur ofta man uppdaterar eller?Kan google tycka att det är spam då varje blogg handlar om olika men relaterade saker.ok exempel,jag har en sk huvudblogg som handlar om allt om mobiltelefoner.Sen har jag då 100olika bloggar och ex en handlar om mest Nokia en annan sony eriksson,en motorola osv.Vad avgör vad som är spam??Gustav och andra tips mottages tacksamt hur jag kan lösa volymen med alla inlägg som måste göras.Givetvis finns jag med på alla möjliga länkkataloger osv så det är bara mina bloggar som länklar in,de är i klar minoritet.Kan det vara antalet?bättre med mindre antal och göra dem ännu bättre ang innehållet osv??
lenny46 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-22, 04:41 #13
Nykomling

Nykomling

edit.inte bara mina bloggar som länkar in.Säkert fler fel någonstans
svårt med rätt knappar på tangentbordet när man ligger i solstol vid polen hehe.
lenny46 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-28, 20:32 #14
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Jag hoppas för egen del att du inte kommer skriva inläggen i poolen (för du ligger väl inte vid "polen" B) ), för isåfall kommer de bli aningen jobbiga att läsa. Men som svar på frågan så jovisst om du lyckas hålla 2000 bloggar vid liv något sånär så räcker det att du gör en vinst (dvs efter omkostnader såsom webhotell, domän, arvoden-till-kompisar-som-inte-längre-vill-skriva-gratis) på 40 kr per blogg i månaden för att du skall kunna leva på dem.
Att skapa en blogg som drar in 40 kr i månaden är inga konstigheter, att skapa och underhålla 2000 är en annan femma - men om du menar att du skulle klara det så visst.
Om du menar att dina mer inriktade bloggar (typ SonyEricsson) endast är en filtrering av vad din huvudblogg om mobiler presenterar är risken stor att du råkar ut för s.k. duplicate content och att innehållet i den ena bloggen inte listas av Google.

För övrigt lever jag för tillfället på 12 000 kr (ut, efter skatt), bor visserligen i en inte alltför stor lgh, men käkar inte nudlar och går ut och lever nice ändå. Men visst, när det är dags för typ roliga inköp eller nåt krävs det att man tar ett ett extra jobb någon vecka eller så. Men det går fint i övrigt .
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017