FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är förstås därför varken jag eller Dan lever på våra webbsidor. Tack för upplysningen Stefan!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Är det en riktigt bra pokersida så finns det nog gott om pengar att casha in. Pokerföretagen brukar betala runt 500:- skr för varje medlem du förmedlar till dem. Men som jag nämnt någon gång förrut så finns det redan poker.se, och det blir bra svårt att slå dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Jo fast det kräver trafik som allting annat. Jag vet inte vad konverteringsration är på en bra pokersida men på de ställen jag har testat pokeraffiliate kan jag i princip skicka hur mycket trafik som helst utan att tjäna en spänn.
Mouth 2 mouth tycker jag inte låter som någon vidare marknadsföringsplan tyvärr. Det fungerar bara om man har en exceptionellt bra tjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
Eftersom det nu rör sig om en pokersida så har du troligtvis rätt i det här fallet. Jag kan tänka mig att det är svårt att få trafik till en pokersida. Citat:
---------- Chris77 – Angående dina funderingar om provisionsbaserad marknadsföring och fasta annonspriser... Om ingen klickar på annonsörens annons så spelar det ingen större roll om du tar betalt per klick, eller om du säljer till en fast månadskostnad. En annonsör som inte får avkastning på sin annons kommer inte att vilja fortsätta annonsera hos dig. Säljer du till fast pris så får du visserligen betalt för den första månaden (innan annonsören hoppar av). Men om dina besökare inte klickar och konverterar så kommer du gång på gång att vara tvungen att kränga samma annonsplatser till nya annonsörer. Det innebär i praktiken att du får höga försäljningskostnader och att du således ändå inte kan nå lönsamhet på sikt. Hur mycket pengar du kan mjölka annonsörer på beror alltså inte så mycket på hur du väljer att ta betalt, utan på vilka annonser du väljer att visa. Visar du annonser som tilltalar just din målgrupp så kommer annonsörerna att vara villiga att betala ett högt pris - oavsett om det blir per klick eller som en fast månadskostnad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Klokt sagt Gustav. Att tjäna pengar kan vara sitt eget intresseområde. Gillar man poker är det klart man skall satsa på det, problemet är bara att det gäller att vara lite klurig (inte sagt att trådskaparen inte är det) och hitta ett område som de andra tusentals finniga pokergrabbarna redan har tänkt på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Okej, det är inte helt korrekt formulerat för att vara en universell sanning.
Dock är min poäng att skapa något bra som du och besökarna gillar, tänk sedan på hur du ska tjäna pengar på det. Visst, kan man börja i andra änden (jag har gjort det säkert 10-20 gånger), men det är betydligt svårare att gå från idé till färdig produkt då. En färdig produkt som genererar 100 kronor är (oftast!) bättre än en ofärdig produkt som genererar 0 kronor. Så om du har en grym pokeridé, kör hårt. Innan du har besökare anser jag inte det vara lönt att tänka på den aspekten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Varför skulle det vara hart när omöjligt att tjäna pengar på gratis nedladdningar, porr, torrent-trackers eller liknande?
Så länge det är människor bakom datorn och inte robottrafik så går nog allt. För övrigt håller jag med Dan. Har du en grym ide, kör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Har varit på en liten semester så jag har inte kunnat läsa alla tips och råd som ni har gett mig.
Tackar för alla svar. Tror jag kan utröna följande från era svar...satsa och kör på, bry dig om pengar senare. Kommer köra på. Men efter en del förändringar under semestern kommer jag prioritera ett annat projekt först. Ännu en gång. Tack för all hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Jag har sett siffror på hur mycket det svenska folket spelar för och det är miljard belopp. Nej detta kan vara en bra inkomstkälla om du bara sätter upp sidan ordentligt. Jag menar så att de som spelar inte får en krasch efter att ha satsat pengar. Samtidigt som du använder en duktig marknadsföring. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||